کد خبر:
صنعت

استراتژی ذوب‌آهن اصفهان تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، علیرضا رضوانیان در گفت‌وگو با سیمای مرکز اصفهان به مناسبت ۲۳ دی‌ سالروز تأسیس شرکت ذوب‌آهن این کارخانه را دانشگاه کاربردی واقعی در عرصه صنعت عنوان و اظهار کرد: تعداد زیادی از مدیران و کارشناسان که در سایر صنایع منشأ اثر هستند در ذوب آهن اصفهان آموزش دیده و از تجربه‌ها و رهیافت‌های خود در این شرکت بزرگ برای احداث سایر صنایع بهره برده‌اند.

وی با بیان این که ۲۳ دی‌ماه مراسم بزرگداشت پنجاه و ششمین سال روز تاسیس و همچنین۵۰ سالگی تولید ذوب آهن اصفهان برگزار می‌شود، افزود: در این ۵۰ سال علاوه بر توسعه بخش‌هایی که منجر به افزایش تولیدات شده است، تجهیزات و تکنولوژی قسمت‌های مختلف نیز مطابق با استانداردها به روزرسانی و مدرن شده به نوعی که امروز ذوب آهن اصفهان از لحاظ تجهیزات و تکنولوژی یک کارخانه به روز و مدرن محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن به افزایش تولید محصولات مختلف این شرکت طی ۹ ماهه اول سال جاری اشاره و ابراز امیدواری کرد که ذوب آهن اصفهان بتواند تا پایان سال جاری با دستیابی به تولید حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن چدن مذاب، رکورد جدیدی در تولید سالانه ثبت کند.

وی استراتژی ذوب آهن اصفهان را تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر عنوان و تصریح کرد: طراحی و تولید انواع ریل و متعلقات آن و تیرآهن های بال پهن نیز در همین راستا انجام می‌شود.

رضوانیان به تشریح کیفیت محصولات شرکت نیز پرداخت و گفت: تمام محصولات ذوب آهن تحت استانداردهای جهانی و ملی تولید می‌شود که صادرات محصولات به کشورهای اروپایی و آسیایی گواه بر این ادعا است.

وی گفت: برای رقابت در عرصه جهانی باید تا جای ممکن هزینه‌های تولید را کاهش داد تا با قیمت تمام شده مناسب، جذب و نگهداری مشتریان در بازار امکان پذیر باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن توسعه را نشانه چابکی و به روزرسانی شرکت‌ها در هزاره سوم دانست و گفت: توسعه باید به صورت هوشمندانه انجام شود تا محصولات مورد نیاز را تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی به مباحث زیست محیطی ذوب آهن نیز پرداخت و گفت: اولین مسئله برای کنترل آلاینده‌ها در ذوب آهن اصفهان این است که کارکنان این شرکت باید در فضای سالم و بدون آلودگی کارکنند.

رضوانیان افزود: الان در باتری‌ها آلایندگی نداریم و در بخش‌های دیگر تولیدی نیز آلایندگی و مسائل زیست محیطی کنترل شده است و با تکمیل پروژه‌های زیست‌محیطی به حد نرمال و استانداردهای لازم در این زمینه دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به مدیریت مصرف آب در ذوب آهن اصفهان، گفت: این شرکت با به روزرسانی تکنولوژی‌های خط تولید و تسریع در اجرای پروژه‌های پساب خریداری شده، مشکل کمبود آب برای تولید را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
صدور ۶۵۶ پروانه اکتشاف در ۸ ماه ۱۴۰۰
خبر بعدی
نقش حمایتی ذوب آهن در مدیریت مسائل بحرانی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست