کد خبر: 90303
معدن
مدیر کل گمرک استان اصفهان:

۱۴ میلیون مواد معدنی و سنگ از اصفهان صادر می‌شود

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: سیاست‌های اقتصادی کشور مبنی بر افزایش صادرات مواد معدنی و سنگ است که هم‌اکنون بالغ بر 14 میلیون صادرات مواد معدنی و سنگ را داریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، رسول کوهستانی ظهر چهارشنبه در افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن ماشین آلات و صنایع وابسته اظهار داشت: بخش عمده‌ای از صادرات کشور و استان اصفهان را صادرات مواد معدنی و سنگ از نظر وزنی  تشکیل می‌دهد.

وی از صادرات خام مواد معدنی و سنگ‌ها خبر داد و گفت: سنگ به‌صورت کک صادر می‌شود و لازم است که با فراوری سنگ و مواد معدنی ارزآوری بیشتری را وارد کشور کنیم.

پیشگامی اصفهان در جلوگیری از صادرات خام مواد معدنی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران به زبانزد بودن استان اصفهان در فراوری سنگ‌های تزئینی در کشور اشاره کرد و گفت: اصفهان از سال‌های دور در این عرصه نقش آفرینی کرده و طی سال‌های اخیر در این عرصه رتبه‌های برتر را به‌خود اختصاص داده است.

تقی نبئی با بیان اینکه اصفهان ویترینی برای نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعتی و معدنی است، ادامه داد: اصفهان با ورود به فراوری سنگ‌های تزئینی توانسته در جلوگیری از صادرات مواد خام از کشور موفق عمل کند.

وی با اظهار اینکه ارزش افزوده فراوری سنگ‌های معدنی بیش از هر زمان دیگر و در حال رشد است، گفت: این صنعت نیازمند توجه بیشتر مسئولان است و لازم به اصلاح قوانین و دستورالعمل‌ها در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و محیط زیست است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: هزینه‌های تولید معدن بسیار بالا است هر چقدر امنیت سرمایه‌گذاری در بخش معدن بیشتر شود کمک شایانی به صنعت ساختمان خواهد کرد.

رضا احمدی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سنگ اصفهان نیز در پایان با  ابراز امیدواری از اینکه به‌دنبال خروج از بحران کرونا امید است که طی سال‌های آتی شاهد حضور گسترده مهمانان خارجی و صاحبان سنگ دنیا در نمایشگاه صنعت سنگ و مواد معدنی باشیم، گفت: امید است که صنعت سنگ در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

خبر پیشین
محدودیت گاز تأثیر چندانی بر فعالیت ذوب آهن ندارد
خبر بعدی
مدیرانی که کارکنانش واکسینه نشده باشند، توبیخ می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست