کد خبر: 83001
صنعت
رییس عالی دانشگاه آزاد اسلامی:

صنایع حاضر به استخدام نیروی متخصص گران نیستند

رییس عالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام آموزشی کشور سال‌ها مسیر را به خطا رفته و به‌جای تربیت نیروی متخصص ارزان در مقطع کارشناسی، دانشجویان را درحالی به کارشناسی ارشد سوق دادیم که صنایع حاضر به استخدام نیروی متخصص گران نیستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد مهدی طهرانچی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در ایران مسیر را اشتباه رفته‌ایم و دانشجو بدون آشنایی با واقعیت‌های بازار کار، تنها از نظر تئوریک به مرحله کارشناسی می‌رسد و سپس‌ او را به مقطع کارشناسی ارشد هدایت و یک نیروی متخصص را در حالی وارد بازار کار می کنیم که بخش صنعت حاضر به استخدام چنین نیروی گرانی نیست.
وی ادامه داد: اگر این دانشجو در مرحله کارشناسی وارد عرصه صنعت می شد به‌طور قطع بعنوان یک نیروی کار متبحر و ارزان از شانس اشتغالزایی بالاتری برخوردار بود.
رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز دانشجویان در حالی مقاطع دانشگاهی را یکی پس از دیگری طی می‌کنند که فاقد مهارت فردی و اجتماعی در رشته خود هستند.
طهرانچی گفت: با وجودی که ایران بالاترین مشاغل معدنی را دارد و زمینه اشتغال آن بسیار فراهم است اما سال‌های متمادی جوانان تمایلی به آموزش در رشته معدن نداشتند به‌طوری که سال گذشته هیچ دانشجویی برای تحصیلات تکمیلی در رشته معدن ثبت‌ نام نکرده بود.
وی از نبود دانشجو در رشته ریاضی و شیمی نیز خبر داد و افزود: به‌طور قطع در سال‌های آینده با مشکل جدی در مشاغل فنی و مهندسی مواجه خواهیم شد.
رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از آنجایی که سطح سواد نظری دانشجویان در دانشگاه‌ها افزایش می‌یاید بنابراین مهاجران تحصیلکرده تنها در بخش پژوهش دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول به‌کارند و موفق به ورود به بازار کار دیگر کشورها نمی شوند.
محمدمهدی طهرانچی افزود: امروز جوانان ۱۴ تا ۲۱ سال نیازمند سه نوع تربیت تخصصی، اجتماعی و مهارتی هستند در حالی که تنها تربیت تخصصی آنها مورد توجه قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در دوران قدیم از ۱۴ سالگی، پدران پسرها را برای تربیت اجتماعی و مهارتی به درون جامعه می بردند تا با واقعیت های بازار کار و اجتماع آشنا شوند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
کاهش ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس/ گروه شیمیایی جایگاه فلزات اساسی را گرفت
خبر بعدی
تغییر طرح فلاکسیبل‌های تزریق پودر زغال به کوره بلندها در ذوب آهن اصفهان اجرا شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست