کد خبر: 82904
صنعت
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

رابطه صنعت و دانشگاه در بخش‌های دولتی در حد یک نمایش است

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در واحدهای دولتی و نیمه دولتی رابط صنعت و دانشگاه در حد یک نمایش است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، بهرام سبحانی در همایش ملی پویش اشتغال اظهار کرد: در بسیاری از شاخص‌های کسب و کار اصفهان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته در قالب طرح پویش اقدام به امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای شناسایی نواقص و رفع آن در محیط کسب و کار کردیم و سرای نوآوری را به‌وجود آوردیم، ادامه داد: یکی از آسیب‌های جدی در حوزه صنعت نبود نیروی کارآمد و خلاق و متعد به کار است، به‌طوری که امروزه اگرچه با خیل عظیمی از جوانان تشنه کار مواجهیم و صنایع به‌دنبال نیروی متخصص هستند اما صنایع و کارفرماها آن نیروی کاری که می‌خواهند فارغ التحصیلان دانشگاه نیستند.

وی با ذکر یک مثال به عمق فاجعه نبود نیروی ماهر اشاره و بیان کرد: زمانی ۳۰۰ نیروی کار به شرط سن و شعاع ۵۰ کیلومتری محل زندگی از کارخانه را استخدام زدیم، بالغ بر ۱۲ هزار نفر ثبت نام کردند همواره دو برابر نیروی مدنظر برای مصاحبه دعوت می‌کنیم که اگر مشکل سلامتی یا هر احتمالی دیگری باشد دچار مشکل نشویم، از ۶۰۰ نفر تنها ۶۰ فارغ التحصیل دانشگاهی مهارت‌های لازم را در رشته خود داشتند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: امروز فارغ التحصیلان رشته‌های صنعت با صنعت بیگانه هستند، دانشجوی شیمیایی و مواد سواد عملی ندارند و صرفا تئوری مطلق هستند و این در حالی که در دانشکده نفت آبادان دانشجو ۸ ماه درس می‌خواند و سه ماه در خود صنعت مشغول به تعلیم دروس است در این حالت آن دانشجو سرکلاس با مفاهیم تئوری بیشتر آشنا می‌شود.

وی اضافه کرد: در طرح پویش صنعت و دانشگاه‌ با هم آمیخته شد و توانستیم میانگین بیکاری و پایین بودن شاخص‌های کسب و کار را ارتقا دهیم.

سبحانی خلاقیت و ابتکار را از دیگر ویژگی‌های راهبردی برای ارتقا صنعت و یک ضرورت آموزشی در دانشگاه خواند که دانشجویان را به این سمت هدایت کنند و گفت: روزی در یک کارخانه ساخت ساندیس کارفرما بخش از اینکه همواره دو تا سه قوطی آبمیوه خالی هست و همین مسئله برند آنها را خراب کرده و راهکاری برای شناسایی قوطی‌های خالی از پر نیست، بسیار مشوش و مضطرب بود و یک جمعی از مهندسین و فنی را جمع کرده بود در همین حین، کارگری جویای علت میشود و فردا صبح  مشکل را حل می‌کند و آن هم تنها با گذاشتن یک پنکه در انتهای خط تولید که قوطی‌های سبک پرتاب و سنگین روی نوار تولید باقی می‌ماند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اشاره کرد: تعلیم و تربیت نیروهای خلاق و متفکر و متعهد و دارای عرق سازمانی امروز نیاز حوزه صنعت است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
بازگشت بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه اقتصادی در اصفهان
خبر بعدی
کاهش ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس/ گروه شیمیایی جایگاه فلزات اساسی را گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست