کد خبر: 81803
بورس
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد

تقویت توسعه بورس کالا با حذف قیمت‌گذاری دستوری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حذف قیمت‌گذاری دستوری به طور کلی به تقویت بورس کالا و رشد شفافیت اقتصادی منجر می‌شود که این موضوع در دستور کار دولت است.
بورس کالا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، به نقل از بورس کالا، لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه دولت سیزدهم به توسعه ساختار بورس کالا به عنوان محور مبادلات کالایی کشور اعتقاد ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: در جلسه با وزیر اقتصاد نیز محورهای ایجاد ثبات بازار سرمایه و بهبود فرآیندهای معاملاتی در حوزه کالا و سهام مورد بررسی قرار گرفت تا اگر نیازی به کمک مجلس باشد، اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه ماهیت معاملات سهام و کالا در بازار سرمایه کاملا صحیح و اصولی است اما شاید نیاز به برخی اصلاحات به منظور بهبود روندها وجود داشته باشد، گفت: در معاملات بورس کالا تلاش بر این است که دیگر دخالتی در روند معاملات ایجاد نشود تا بازاری کاملا رقابتی براساس رسالت این بورس شکل بگیرد. همچنین حذف قیمت گذاری دستوری به طور کلی به تقویت بورس کالا و رشد شفافیت اقتصادی منجر می‌شود که این موضوع در دستور کار دولت است.

سیاهکلی گفت: معتقد هستم که قیمت دستوری مانع از توسعه اقتصادی و موفقیت در مسیر شفاف سازی مبادلات از مسیر بورس کالا می‌شود، از این رو نظام بازار و عرضه و تقاضا باید قیمت کالاها را کشف کند تا امکان رصد و سیاست گذاری صحیح نیز فراهم شده و انگیزه تولید نیز کاهش نیابد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
چالش ذوب‌آهن در تأمین سنگ‌آهن
خبر بعدی
عدم توافق در قرارداد علت جدایی صلصالی از ذوب‌آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست