کد خبر: 81003
صنعت
معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان:

تامین و تولید ریل برای داخل کشور در اولویت است

 معاون بهره‌برداری و عضو هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان گفت: تامین و تولید ریل برای داخل کشور در اولویت کاری است و پس از آن سفارش‌های خارج از کشور را نیز پوشش می‌دهیم.

مهرداد تولائیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار داشت: حجم توسعه ریلی در کشور زیاد است و تقاضاهای فراوانی برای احداث راه آهن‌ داشتیم.

وی بیان داشت: تامین ریل داخل کشور از اولویت‌های ما است و پس از آن به تعهدات خود در خارج از کشور عمل خواهیم کرد. درخواست‌های متعددی از کشورهای منطقه برای تولید ریل مورد نیاز آنها مطرح شده است.

معاون بهره‌برداری و عضو هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه محموله ای از ریل را برای افغانستان ارسال کردیم و پول آن را دریافت کرده بودیم اما به‌خاطر دخالت آمریکا موفق به ارسال نشدیم.

امروزه خدمات ویژه به صنایع نظامی نمی‌دهیم

وی با بیان اینکه در دوران جنگ و متناسب با تقاضای آن زمان چون تولید کننده فولاد کم بود، ذوب آهن در ساخت محصولات نظامی قطعاتی ساخت، اما امروزه خدمات ویژه به صنایع نظامی نمی‌دهیم و تمام توان و تمرکزمان روی تولید محصولات ریلی است، ادامه داد: در این مسیر بازار را مطالعه و اقدام به تولید ریل برای نیاز داخل کردیم که برای کشورهای خاورمیانه هم ظرفیت تولید را داریم.

معاون بهره‌برداری و عضو هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان اعلام داشت: بیشتر خریداران محصولات ذوب آهن در بازار بورس، بازرگانان بزرگی هستند که شبکه توزیع فولاد دست آن‌ها است و بین آهن فروشان و مصرف کننده نهایی معامله می‌کنند.

تقاضای برای تولید تیرآهن‌های ۳۰ به بالا بیشتر بوده است

وی با بیان اینکه ذوب آهن توان تأمین و تولید میلگرد و تیرآهن برای ساخت یک میلیون مسکن را در کشور دارد، ادامه داد: ساختمان‌ها به روش بتنی و اسکلت فلزی ساخته می‌شود و در این مسیر هرگونه تقاضا را پوشش خواهیم داد.

تولائیان در پاسخ به این سوال که تولید تیرآهن‌های ۳۰ و ۵۰ تنها عامل برج سازی در کشور شده و چرا اقدام به تولید تیرآهن‌های سبکتر و۱۰ نمی‌شود که مهاجرت معکوس در کلان‌شهرها رخ دهد، گفت: ذوب آهن یک بنگاه اقتصادی است و بر اساس سفارش بازار، اقدام به تولید می‌کنیم. در حال حاضر بازار خرید و فروش میلگرد و تیرآهن راکد است.

وی به دوران رکود ذوب آهن طی سال‌های ۹۲ و ۹۳ اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها تاکنون پروژه عمرانی بزرگی را در کشور شاهد نبودیم و طبیعتا بعد از ۴ سال، اگر ساخت یک میلیون مسکن شکل بگیرد، ذوب‌آهن از حالت رکود خارج می‌شود.

معاون بهره‌برداری و عضو هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در دوران رکود، بیشترین تمرکز ما روی صادرات بود، گفت: در سال‌های گذشته محصولات زیادی در انبار ذوب‌آهن ذخیره بود اما بازار به‌سمتی پیش رفت که بر اساس سفارش‌های ذوب‌آهن اقدام به تولید می‌کند.

وی افزود: با وجودی که ظرفیت و کارگاه تولید میلگرد را داریم اما هم اکنون تولید آن را کاهش دادیم تا بتوانیم به‌نحوی زیان انباشت اوایل دهه ۹۰ را جبران کنیم و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر مثل تولید ریل رفتیم.

انتهای پیام/

خبر پیشین
رفتن به‌سمت تولید فولاد آلیاژی ضرورت است
خبر بعدی
پیراهن سبز بر تن بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست