کد خبر: 80903
صنعت
عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران:

صنایع باید به سمت قطعه‌سازی، بومی سازی و خودکفایی بروند

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: صنایع در صورتی که به‌سمت قطعه‌سازی پیش بروند، خودکفا خواهند شد.

ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار داشت: اگر چه امروزه تعاونی‌های صنعتی فلزی در کشور داریم اما قدرتمند نیستند و تقویت این تعاونی‌ها اولین گام در حوزه قطعه‌سازی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در صنایع دفاعی و نظامی خودکفایی را شاهدیم که لازم است در دیگر صنایع نیز به این سمت پیش برویم، ادامه داد: زیرساخت‌های لازم، دانش و فناوری خودکفایی در صنایع معدنی، کشاورزی و فولادی ما فراهم است.

رزاقی که از چهره‌های برجسته حوزه اقتصادی است، گفت: تا زمانی که به رشد صنعت و معدن نرسیم به توسعه کشوری امیدی نیست و باید در وهله اول تمام صنایع در راستای توسعه صنعت نظامی گام برداند و در گام بعدی با خودکفایی صنایع ولو تولید کیفیت پایین محصولات از وابستگی به کشورهای صنعتی در دنیا خارج شویم.

وی خودکفا شدن را دارای دو مزیت دانست و گفت: اول ارائه محصولات ارزان‌تر به مردم و در گام بعدی رخنه کردن به بازار کشورهای همسایه و حتی فروش محصولات به فقرای جامعه اروپایی را خواهیم داشت.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ادامه داد: وابستگی صنعتی به خارج باعث می‌شود که هر گاه اراده کنند به ما قطعات نفروشند و کارخانه تعطیل شود و لازم است که در این عرصه ورود جدی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

خبر پیشین
تولید تیرآهن بال نیم پهن سبک در ذوب‌آهن اصفهان
خبر بعدی
۶ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست