کد خبر: 72604
صنعت
عضو هیات مدیره آب منطقه‌ای اصفهان:

چاه‌های غیر مجاز آب در صنایع نداریم

عضو هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به‌طور قطع اگر چاه غیر مجاز آب در صنایع داشتیم با آن برخورد می‌شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، بابک ابراهیمی در نشست مجازی ” پدیده فرونشست زمین در حوضه آبریز زاینده رود” اظهار کرد: به‌طور قطع اگر شاهد چاه غیر مجاز آب در صنایع باشیم، هزینه آن را دریافت و به خزانه واریز خواهیم کرد.

وی خبر از بازرسی‌های مکرر از صنایع داد و اعلام کرد: تاکنون چاه غیر مجازی در محدوده صنایع مشاهده نشده است.

عضو هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه میزان برداشت صنایع از آب‌های زیرزمینی  تحت کنترل است، ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار چاه غیر مجاز را مسدود کردیم.

وی به جایگزین کردن پساب به‌جای آب خام در صنایع اشاره کرد و گفت: هم اکنون پساب یا فاضلاب خام را جمع آوری و پس از تصفیه برای مصارف صنعتی به‌جای استفاده از منابع آبی می‌فروشیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از منابع آبی استان رخ می‌دهد، گفت: از ۳۵ محدوده متولی استان اصفهان هشت محدوده آزاد، ۱۷ محدوده ممنوعه و ۱۰ محدوده به وضعیت ممنوعه بحرانی رسیده است.

ابراهیمی با بیان‌ اینکه عمق فرونشست‌ زمین در برخی از نقاط نجف آباد به ۷۰ تا ۱۰۰ متر نیز رسیده است، تصریح کرد: اصفهان- برخوار – سگزی و نجف آباد از بحرانی‌ترین نقاط استان هستند که پدیده فرونشست را در این نقاط از دهه ۶۰ تاکنون داریم.

ابراهیمی از افت میزان آبخوان‌ها تا ۷۰ درصد خبر داد و گفت: ۱۱ میلیارد مترمکعب آب تاکنون به‌صورت تجمیعی از منابع استان‌ اصفهان اضافه برداشت شده است.

عضو هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین فروش پساب و آب را امری قانونی خواند و گفت: طبق قانون نحوه توزیع عادلانه آب، حق نظارت و آب بها مشخص شده که درآمد آن نیز به حساب خزانه واریز و بر پایه مصوبات شورای عالی آب، هزینه جایگزینی پساب به‌جای آب خام دریافت می‌شود که امری قانونی است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه در مسیر افزایش همکاری و تعامل
خبر بعدی
ذوب‌آهن اصفهان نشان عالی و جایزه مروج برتر مسئولیت اجتماعی را کسب کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست