کد خبر: 71802
معدن
رئیس خانه معدن ایران خبر داد

تشکیل کنسرسیوم بخش خصوصی با هدف فعال‌سازی ۴۰۰ معدن ابطال پروانه

رئیس خانه معدن ایران گفت: با تشکیل کنسرسیوم بخش خصوصی در بخش معدن، مهمترین برنامه این شورا، برنامه‌ ریزی برای فعال‌سازی 400 معدن ابطال پروانه شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمدرضا بهرامن اظهار کرد: متاسفانه به علت نبود یک ساختار منسجم و پویا این چرخه معیوب درحال تکرار است. به همین دلیل چندی است شورای سیاست ‌گذاری صنعت و معدن استان سیستان و بلوچستان (نوار مرزی شرق کشور) با هدف ایجاد زیرساخت اقتصادی مردمی و اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بهره‌گیری از ۵۰ سال تجربه فعالان موفق عرصه اقتصاد کشور و انجام مطالعات میدانی تاسیس و انجام فعالیت‌های راهبردی در سطح ملی و فراملی را آغاز کرده است.

رئیس هیات موسس شورای سیاست‌ گذاری صنعت و معدن ادامه داد: این شورا در ۶ محور اقتصادی طراحی شده اما به طور اختصاصی در حوزه معدن فعال شده است تا با استخراج معادن به صورت کنسرسیوم بخش خصوصی یا هلدینگ و جلوگیری از مالکیت‌های ضعیف و طراحی زنجیره صنعت و مدیریت سرمایه ‌گذاری، اقتصاد منطقه را به مدد راه ‌اندازی ۴۰۰ معدن که پروانه آنها ابطال شده، رونق بخشد و روی ریل توسعه بیندازد و از سوی دیگر سود سرمایه‌ گذار را تضمین کند.

بهرامن با بیان اینکه برنامه‌های حوزه معدن به صورت کلان طراحی و بخش‌های مقدماتی آن اجرا شده است تصریح کرد: اجرایی کردن این برنامه از اقدامات اساسی در جهت رفع مشکلات امنیتی، اجتماعی و اقتصادی منطقه و کشور است.

رئیس هیات مؤسس شورای سیاست‌گذاری صنعت و معدن با اشاره به اینکه برنامه‌ ریزی برای بهره‌ برداری از ۴۰۰ معدن آزاد شده و معادن نوار مرز جنوب شرق کشور با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل صمت و نیروهای مسلح مستقر در مرز در حال طی مراحل نهایی مطابق سیاست‌های شورای سیاست‌ گذاری صنعت معدن است، گفت: در بخش‌هایی از اساسنامه شورای سیاست ‌گذاری صنعت و معدن آمده است؛ با هدف ایجاد جهش در استخراج و بهره ‌برداری از ذخائر معدنی و کم کردن زمان دستیابی به مواد معدنی و نقش ‌آفرینی اقتصاد معدنی در اقتصاد کشور اقداماتی طراحی شده که در دست اقدام است.

وی افزود: از جمله، بعد از تاسیس شورای سیاست ‌گذاری صنعت و معدن در سطح بخش خصوصی کشور برای فعال‌سازی معادن استان و راه‌اندازی دفتر اجرائی شورای سیاست‌ گذاری صنعت و معدن در زاهدان، بین صاحبان سرمایه و فعالان حوزه معدن، انسجام ایجاد کرده و در مرحله بعد برنامه راه‌ اندازی کنسرسیوم استخراج و فراوری مواد معدنی کلید می‌ خورد.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه برنامه احداث کارخانه و تاسیسات فراوری مواد معدنی با ظرفیت ارایه خدمات به معادن استان و کشورهای منطقه از دیگر اقدامات این شورا خواهد بود افزود: برنامه ‌ریزی جهت بهره‌برداری از ۴۰۰ معدن آزاد شده و معادن نوار مرز جنوب شرق کشور با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل صمت و نیروهای مسلح مستقر در مرز در مراحل نهایی است، اظهار داشت: با تشکیل کنسرسیوم بخش خصوصی در بخش معدن، مهمترین برنامه این شورا، برنامه‌ ریزی برای فعال‌سازی ۴۰۰ معدن ابطال پروانه شده است.

بهرامن تاکید کرد: در این میان محدوده‌های معدنی کوچکی وجود دارد که متعلق به افراد فاقد سرمایه است، در شورای سیاست‌گذاری صنعت و معدن قرار شد برای این دسته از پروانه‌های مردمی فاقد سرمایه، سرمایه ‌گذار مناسب انتخاب و کنسرسیوم‌های مقتدر و هلدینگ‌های تخصصی فعال ‌سازی چرخه صنعت و معدن تشکیل شود.

رئیس هیات مؤسس شورای سیاست ‌گذاری صنعت و معدن در پایان تاکید کرد: این اقدامات با هدف ایجاد جهش در استخراج و بهره‌ برداری از ذخائر معدنی و کم کردن زمان دستیابی به مواد معدنی و نقش‌ آفرینی اقتصاد معدنی در اقتصاد کشور طراحی شده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
اشتغالم در ذوب آهن در موفقیتم تاثیر زیادی داشت
خبر بعدی
در شرایط سخت تحریم باید ارتباطی خوب بین معادن و صنایع ایجاد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست