کد خبر: 70601
معدن
مدیرعامل شرکت چادرملو خبر داد

“چادرملو” برترین شرکت فولادی کشور در مصرف بهینه آب

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: بر اساس اطلاعات موجود، در مصرف بهینه آب برترین شرکت فولادی در کشور هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ناصر تقی‌زاده اظهار داشت: با رسیدن آب خلیج فارس به مجتمع صنعتی چادرملو و شروع برداشت از این منبع، سالانه به میزان دو میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب کاهش برداشت آب از منابع فعلی را در بر خواهد داشت که باعث صیانت بیشتر محیط زیست استان می‌شود. با تکمیل زیرساخت‌های خط انتقال آب خلیج فارس به مرور زمان با کمک و حمایت دولتمردان و دست‌اندرکاران استان و همکاری صنایع، روز به روز برداشت آب از خط انتقال خلیج فارس افزایش و برداشت آب از دیگر خطوط انتقالی استان و علی‌الخصوص چاه‌ها (هرچند که قانونا مالک منابع آب فعلی هستیم) کاهش یابد تا باعث افزایش سطح رفاه مردم استان و افزایش کارایی و اشتغال‌زایی صنایع استان شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شرکت آهن و فولاد ارفع نیز ۵۰ درصد از نیاز آبی خود را به میزان یک میلیون متر مکعب، از طریق این خط تامین می‌کند. این مقادیر تنها ۱۵ درصد از آب تخصیصی شرکت چادرملو ( ۲۰ میلیون مترمکعب در سال) از فاز اول آب‌شیرین‌کن پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس است. ۷۰ درصد ظرفیت مازاد این آب که ۱۷ میلیون مترمکعب در سال است، می‌تواند راهگشای نیاز آبی مابقی صنایع در استان صنعتی یزد باشد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تاکید کرد: ظرفیت این خط انتقال به مراتب بیشتر بوده و با تکمیل دوفاز آتی آب‌شیرین‌کن، ورود ۶۰ میلیون متر مکعب آب در سال به استان یزد میسر می‌شود و به پشتوانه این خط انتقال، در تابستان امسال ۳۰۰ هزار مترمکعب در راستای کاهش تنش آبی شهرستان اردکان به آبفا اردکان به صورت داوطلبانه از سهمیه مجتمع صنعتی چادرملو از خط انتقال اصفهان اختصاص یافت.

تقی زاده بیان کرد: در کشور بر اساس اطلاعات موجود در مصرف بهینه آب نیز از شرکت‌های دیگر فولادی، برترین شرکت هستیم. تولید فولاد ما از خاک معدن تا شمش به ازای هر تن فولاد کمتر از ۱.۲ مترمکعب است که با هدف‌گذاری انجام شده به زیر یک مترمکعب بر تن شمش خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت چادرملو در پایان عنوان کرد: به روش اسمز معکوس پساب‌های صنعتی مجددا به چرخه تولید بازمی‌گردند و زیرآب حاصله از این سیستم نیز بخشی جهت آبیاری فضای سبز و بخش دیگر جهت خنک‌سازی سرباره مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ لذا شرکت چادرملو کوچک‌ترین دورریز آبی ندارد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
یادبود نوجوان فداکار ایذه‌ای در تمرین ذوب‌آهن
خبر بعدی
بارگیری مواد فله از کشتی به واگن و ارسال به ذوب‌آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست