کد خبر: 1121404
صنعت
رئیس کمیته علمی جشنواره ملی نوآوری برتر:

صنایع کشور باید بر اساس انقلاب صنعتی جدید به روز شوند

رئیس کمیته علمی جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی امروز در اختتامیه این جشنواره گفت: فناوری‌های جدید به شکل دیجیتال، یکپارچه و هوشمند می‌شوند که آثار و تبعات بسیاری دارد و در واقع انقلاب صنعتی جدیدی در حال شکل گیری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، دکتر علی ملکی گفت: سود آوری ، افزایش بازده سرمایه و سخت تر شدن قوانین زیست محیطی از جمله محرک های اصلی شرکت ها برای حرکت به این سمت هستند.
وی اظهار کرد : کشوری که می خواهد با توسعه و تحول‌ فناوری های یکپارچه دنیا همراه شود باید شرکت ها و صنایع خود را به این سمت سوق دهد و آنها را تشویق کند که دراین جهت حرکت کنند.
رئیس کمیته علمی جشنواره ملی نوآوری برتر گفت: این تحولات در اشتغال و اقتصاد اثر بسیار دارند چون بسیاری فعالیت ها به ماشین واگذار می شود و کم کاربر هستند.
وی با اشاره به اینکه در صنایع جدید افراد تحصیل کرده بیشتر شاغل می شوند که این امر موجب تغییرات مهمی در بازار کار می شود افزود : البته این امر به معنای کاهش اشتغال نیست چرا که صنایع جدید و انقلاب صنعتی نوین ، در بخش های دیگر ایجاد اشتغال می کند.
دکتر ملکی گفت : انقلاب صنعتی جدید در تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و کیفی موثر است و با بهره گیری از هوش مصنوعی، خدمات بسیار متنوع و تخصصی می شود.
وی گفت: این تحولات موجب توسعه بازار و دسترسی به مشتری شده و کاهش هزینه های تولید و ضایعات را به همراه دار د . ضمن اینکه دوره سرمایه در گردش کوتاه تر می شود و از مجموعه دارایی های شرکت ها استفاده بهینه می شود.
رئیس کمیته علمی جشنواره نوآوری برتر ایرانی با بیان اینکه انقلاب صنعتی جدید کاهش آلاینده ها و استفاده از انرژی های پاک را به همراه دارد ، افزود : این انقلاب صنعتی بر خلاف انقلاب های قبلی توسط بشر برنامه ریزی شده است.

خبر پیشین
صنایع با حمایت از دانشگاه‌ها، معافیت مالیاتی می‌گیرند
خبر بعدی
ریل متروی ذوب آهن اصفهان نوآوری برتر سال شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست