کد خبر: 1062907
فرهنگی و اجتماعی
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان

ذوب آهن اصفهان خط مقدم جبهه صنعت است

سردار مجتبی فدا در مراسم صبحگاه دفاع مقدس گفت: ذوب آهن اصفهان خط مقدم جبهه صنعت است و با ایستادگی در این جبهه، یاد و خاطره شهدا و انقلاب را زنده نگاه می دارد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب۲۴، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ضمن تقدیر از ذوب آهن اصفهان به منظور برپایی مراسم صبحگاه دفاع مقدس گفت : یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این شرکت خط مقدم جبهه صنعت است که یاد و خاطره شهدا و انقلاب را زنده نگاه می دارد . وی با اشاره به اینکه شهدا ، جانبازان و ایثارگران شرافت و عزت کشور را دوباره احیا کردند خاطر نشان ساخت : رضاشاه ارتش ۱۰۰ هزار نفری داشت ولی حتی یک گلوله هم در برابر شوروی و انگلیس که کشور را اشغال کردند شلیک نکرد و پسر وی نیز در جنگ جهانی دوم، هیچ کاری در برابر کشورهای متجاوز و استکباری نکرد اما ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی ، نماد مقاومت در برابر استکبار است .

سردار مجتبی فدا افزود : دشمنان پس از سرنگونی حکومت دست نشانده پهلوی، به سرعت جنگ را به ایران تحمیل کردند تا مبادا این انقلاب قوت بگیرد ، اما هدایتگری ولایت فقیه ، تمسک به اسلام و ایستادگی مردم باعث پیروزی در جنگ شد . وی با اشاره به نقش ذوب آهن اصفهان در هشت سال دفاع مقدس که با اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه ها صورت گرفت ، گفت: اصفهان همیشه ثابت کرده در خط مقدم دفاع از اصول، ارزش‌ها، ایثارگری، جانبازی و جان فشانی در راه انقلاب و نظام است و در طول ۴۳ سال پس از انقلاب مردم اصفهان و جوانانش دین خودشان را به این نظام ادا کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار شهدا ،جانبازان و ایثارگران از استان اصفهان است یادآور شد : در جنگ خسارت های فروانی دیدیم ولی مردانگی و غیرت مردم ایران باعث شد تا در بعدهای سیاسی ، علمی و اقتصادی حرف اول در منطقه را بزنیم .

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) ادامه داد: امنیت و آسایش کشور را مدیون شهدا هستیم و هم اکنون باید آرمان های که شهدا به آن پایبند بودند را حفظ کنیم و در خاطر داشته باشیم که تمامی دستاوردهای انقلاب را با ایستادگی و همت به دست آوردیم . شهدا سرمایه اصلی زندگی و جوانی خود را برای کسب عزت و افتخار فدا کردند تا امروز از برکت انقلاب، کشور در امنیت و آرامش باشد.

سردار  فدا با اشاره به اینکه مشکلات و گرانی ها به دلایل داخلی و بخشی نیز مربوط به تحریم است، گفت : همتی در دولت بوجود آمده تا با تلاش و به برکت خون شهدا و همیاری مردم، مشکلات داخلی را حل کند.

وی تاکید کرد : امروز نیاز به جهاد تبیین داریم تا از فتنه های دشمن جلوگیری کنیم و این انقلاب را که ثمره خون شهدا است را پاسداری نماییم .

رییس بسیج جامعه کارگری و کارخانجات کشور نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت : کارگران عزیز ما از جمله تلاشگران ذوب آهن اصفهان در دوران دفاع مقدس ضمن حفظ تولید ، از جبهه ها نیز پشتیبانی می کردند و امروز هم در خط مقدم جهاد هستند .

حمیدرضا اله بداشتی افزود : جنگ اصلی امروز ، در حوزه اقتصاد است که با جنگ نرم و عملیات رسانه ای ترکیب شده است و برای پیروزی در این جنگ ترکیبی باید بصیرت داشته باشیم .

وی کارگران کشور را بسیار با بصیرت و آگاه دانست و گفت : رفع موانع تولید و بهره گیری از فناوری های نوین از جمله مواردی است که می تواند توان ما را در جنگ اقتصادی افزایش دهد و رسالت اصلی مسئولین است .

اله بداشتی به پویش کارگر امام حسینی به عنوان یکی از طرح های بسیج کارگری کشور اشاره کرد و گفت : در این پویش ۱۳۶ موکب در داخل کشور و عراق به زائران اربعین خدمات ارائه دادند که ۳۰ موکب آن به همت صنایع و مردم اصفهان شکل گرفت .

در این صبحگاه فرهنگی رزمی ، نمایشی با موضوع خاطرات و زندگی نامه اشرف سادات منتظری مادر شیهد محمد معماریان اجرا و کتاب تنها گریه کن که روایت زندگی این مادر شهید بزرگوار است به حضار تقدیم شد .

همچنین در این مراسم از تعدادی خانواده معزز شهدا از جمله خانواده شهید محسن فخری زاده ، شهید ابوالفضل علیجانی و مادر شهید معماریان تجلیل شد . تجلیل از احمدرضا امین صبوری مدیر تولید و توزیع برق و جلال ابوترابی مدیرعامل شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان به عنوان مدیران جهادی ، برپایی غرفه های فعالیت های جهادی ، موکب شهدای ذوب آهن و گلباران یادمان شهدای گمنام از دیگر برنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام/

 

خبر پیشین
تمدید ثبت برند ذوب آهن اصفهان در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)
خبر بعدی
حمایت از استارت آپ ها و ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست