کد خبر: 1061701
صنعت
مرکز آمار ایران اعلام کرد

۴۹.۳ درصد، تورم تولیدکننده در بهار ۱۴۰۱

مرکز آمار ایران شاخص قیمت تولیدکننده فصل بهار ١٤٠١ بر مبنای سال پایه ١٣٩٥ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، براساس گزارش مرکز آمار ایران، در بهار ١۴٠١ درصد تغییرات شاخص قیمت کل تولیدکننده نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۹.۳ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل که ۴٢ درصد بود ٧.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

در فصل بهار ١۴٠١ شاخص قیمت کل تولیدکننده. ۶۲۶.۴ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١۵.٨ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴٩.٣ درصد افزایش داشته و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ۴٩.٧ درصد افزایش داشته است.

در فصل بهار ١۴٠١ درصد تغییرات شاخص قیمت کل تولیدکننده نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۱۵.۸ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴.٩ درصد)، ١٠.٩ واحد درصد افزایش داشته است.

در فصل بهار ١۴٠١ درصد تغییرات شاخص قیمت کل تولیدکننده نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۹.۳ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۲ درصد)، ٧.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

به عبارتی میانگین قیمت دریافتی تولیدکنندگان به ازای تولید در داخل کشور در فصل بهار ١۴٠١ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴٩.٣ درصد افزایش دارد.

در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۶۶.٢ درصد مربوط به گروه کشاورزی و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ٨.۴ درصد مربوط به گروه تولید، انتقال و توزیع برق می‌باشد.

در بهار ١۴٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت کل تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١۴٠١ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴۹.۷ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۵۴.٣ درصد)، ۴.۶ واحد درصد کاهش داشته است.

به عبارتی میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید در داخل کشور در ۴ فصل منتهی به بهار ١۴٠١ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴٩.٧ درصد افزایش دارد.

در این فصل بیش‌ترین تورم سالانه با ۶٣.۶ درصد مربوط به گروه کشاورزی و کم‌ترین تورم سالانه با ١٣.٨ درصد مربوط به گروه تولید، انتقال و توزیع برق است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
معدن بدون ماشین آلات معدنی/ راه‌ها برای استخراج هموار نیست
خبر بعدی
تداوم صادرات، راهکار حفظ و بقای بازار فولاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست