کد خبر: 1091404
بورس
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت مطرح کرد

بازخورد مثبت بخشنامه کف عرضه محصولات فولادی

مدیرکل دفتر معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بازخورد بخشنامه کف عرضه محصولات فولادی را مثبت برآورد کرد.
سیف اله امیری

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، چندی پیش مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در نامه ای به مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران، کف عرضه جدید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و کلیه محصولات فولادی را به تفکیک هر شرکت اعلام کرده بود.

براساس این بخشنامه کف عرضه بر اساس تولید شش ماهه اول امسال هر یک از شرکت‌های تولیدکننده کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و محصولات فولادی همانند تولیدکنندگان میلگرد، تیرآهن و ورق (پس از کسر خود مصرفی) تدوین و ابلاغ شده است.

سیف اله امیری در خصوص تاثیر این بخشنامه عنوان کرد: این بخشنامه با بررسی شرایط فعلی تولید محصولات زنجیره فولاد اعلام شده و متناسب با شرایط آنها تدوین گردیده است.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید تشریح کرد: بر طبق این قوانین، وزارت صنعت، معدن و تجارت برآن شد در خصوص صادرات فولاد ورود نکند که در ادامه طی دو ماه گذشته صادرات آزاد شد اما با توجه به بررسی شرایط این مدت در راستای حمایت از تولیدکنندگان و افزایش انتقاد از صادرات فولاد بی کیفیت از سوی واسطه ها درصدد تدوین این بخشنامه بودیم.

امیری در ادامه تاکید کرد: شرکت‌های تولیدکننده کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و همچنین تولیدکنندگان ورق هم چنان مکلف به عرضه صددرصدی در بورس کالا هستند.

مدیرکل دفتر معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: البته کف عرضه ابلاغی در بخشنامه جدید برای تولیدکنندگان بزرگ شمش قوسی ۸۰ درصد تولید قابل عرضه و برای واحدهای شمش القایی ۲۰ درصد و برای میلگرد ۶۰ و برای تیرآهن ۷۰ درصد تولید قابل عرضه تعیین شده است و در این بین بیشترین معافیت برای تولیدکنندگان شمش القایی صورت گرفته است.

امیری خاطرنشان کرد: تا این لحظه بازخوردی که از این بخشنامه داشتیم مثبت بوده است و تشکل ها هم موافق این موضوع بوده اند.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش تمام فعالان حوزه فولاد قیمت ها نیز هم اکنون در بازار بسیار متعادل شده است.

و افزود: در این بین تامین گاز مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی معدنی از چالشهای اصلی واحدهای صنعتی است که حمایت وزارت نیرو و وزارت نفت را می طلبد تا در سه ماهه آخر سال انرژی مورد نیاز این واحدها تامین شود چراکه در صورت عدم توجه، تاثیر آن در میزان تولید واحدهای صنعتی و معدنی کشور مشهود خواهد بود.

انتهای پیام/

خبر پیشین
زنجیره فولاد صاحب فدراسیون می‌شود
خبر بعدی
سهم ۸ درصدی فولاد مبارکه در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست