کد خبر: 1091403
صنعت

زنجیره فولاد صاحب فدراسیون می‌شود

اعضای انجمن نوردکاران فولادی ایران در حاشیه نمایشگاه ایران‌متافو پیرامون تشکیل فدراسیون آهن و فولاد بود بحث و تبادل نظر کردند.
صادرات فولاد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌متافو از نهم تا دوازدهم آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با مشارکت نزدیک به ۴۰۰ شرکت‌ فعال در صنعت فولاد و محصولات فولادی، ریخته‌گری و صنایع معدنی برگزار شد.

این دوره از نمایشگاه ایران‌متافو که با حضور مسوولانی از وزارت صمت و برخی نمایندگان مجلس افتتاح شد و از نهم آذرماه آغاز به کار کرد، فرصتی بود تا کارخانه‌های ایرانی در زنجیره فولاد، دانش فنی و توانمندی تولیدی خود را به نمایش بگذارند.

سالن خلیج‌فارس نمایشگاه تهران، جایی بود که در آن واحدهای تولیدی در زنجیره انتهایی فولاد حضور داشتند و تولیدات داخلی انواع میلگرد و مقاطع فولادی به معرض نمایش گذاشته شد. در این دوره از نمایشگاه ایران‌متافو، شرکت‌های تولیدی میلگردهای فولادی و اعضای انجمن نوردکاران فولادی ایران در سالن خلیج‌فارس که غرفه انجمن نوردکاران فولادی ایران نیز در آن برپا بود، به ارائه آخرین نمونه‌های تولیدی و توانمندی‌های خود پرداختند و این فرصت فراهم شد تا کارآفرینان فعال در این صنعت، پیرامون مسائل و چالش‌های تولید و کسب‌و‌کار بنگاه‌های نورد فولادی با مسوولان دولتی و نهادهای حاکمیتی در محل غرفه این انجمن بحث و تبادل‌نظر کنند.

گفت‌و‌گوی صاحبان بنگاه‌های تولیدی این بخش با معاون قضایی دادستان‌کل کشور از جمله نشست‌های کارآفرینان فولادی با مقامات کشور بود که در محل غرفه انجمن نوردکاران فولادی ایران برگزار شد و طی آن، دو طرف پیرامون همکاری مشترک برای رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی برخی شرکت‌های نورد فولادی رایزنی کردند. در این رابطه، شرکت‌های نورد فولادی اعلام کردند که چندین واحد تولیدی این بخش به دلیل عدم عرضه محصولات تولیدی در بورس، متناسب با میزان مواد اولیه دریافتی از این بازار که برابر با مقررات است، مشمول جرایم تعزیراتی از سوی سازمان تعزیرات شده‌اند که ارقام آن بسیار قابل توجه است به گونه‌ای که چرخه تولید در این کارخانه‌ها را دچار وقفه کرده‌. در همین رابطه و طی تبادل‌نظر میان اعضای هیات رئیسه انجمن نوردکاران فولادی ایران و علی جمادی، معاون قضایی دادستان‌کل کشور، مقرر شد تا طی نشست‌های آتی میان دو طرف، بررسی این موضوع در دستورکار قرار گیرد.

همچنین از دیگر موضوعاتی که اعضای انجمن نوردکاران فولادی ایران در حاشیه نمایشگاه ایران‌متافو پیرامون آن بحث و تبادل‌نظر کردند، ضرورت تسریع در تشکیل فدراسیون آهن و فولاد بود که بر اساس آن، صنایع بالادستی و پائین‌دستی در این صنعت، با راه‌اندازی تشکل مادر و فراگیر، قصد دارند با هم‌اندیشی و هم‌افزایی توسعه در زنجیره فولاد کشور را تقویت کنند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
برداشت غیر مجاز ۹۵ هزار تن سنگ آهن قاچاق از یک معدن در هرمزگان
خبر بعدی
بازخورد مثبت بخشنامه کف عرضه محصولات فولادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست