کد خبر: 01022201
صنعت

همایش و نمایشگاه چشم‌‌‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار

بزرگان معدنی به‌مدت سه روز در تهران گردهم آمدند تا برای دوازدهمین دوره متوالی وضعیت حال و آینده صنعت فولاد ایران و جهان را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، در دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌‌‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار، هفت‌سرفصل کلیدی بررسی شد.

«بررسی توازن توسعه زیرساخت‌‌‌ها (حمل‌ونقل، گاز، برق، آب و…) و طرح جامع فولاد»، «سیاست‌‌‌های حاکمیتی در نظام قیمت‌گذاری ارکان زنجیره فولاد»، «بررسی و ارائه راهکار تضاد استراتژی و منافع نهادهای مختلف (منابع طبیعی، محیط‌زیست و…) با بخش معدن»، «اهمیت اکتشافات و احیای معادن راکد در چشم‌‌‌انداز بلندمدت تامین منابع مواد اولیه»، «بررسی اهمیت و تاثیر امنیت سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در معدن و صنایع معدنی»، «احیای برجام و اصلاح سیاست‌‌‌های ارزی و صادراتی» و «بررسی طرح جامع استراتژی توسعه صنعتی؛ تدوین، اجرا و پیاده‌سازی» محورهایی هستند که چهار گروه اصلی «تحلیلگران و فعالان بازار فولاد»، «سرمایه‌گذاران»، «تامین‌‌‌کنندگان و صاحبان تکنولوژی» و «تولیدکنندگان» در سه‌روز متوالی به بررسی آن پرداختند.

برگزاری ۱۱دوره «همایش و نمایشگاه چشم‌‌‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» با ابتکار گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد»، این رویداد را در طول سال‌‌های گذشته به‌ یکی از معتبرترین‌‌‌ها در این حوزه تبدیل کرده است.

علاوه بر اهمیت صنایع فولادی، غلبه بر فراز و نشیب‌‌‌های اقتصادی حاصل از تحریم‌‌‌های بین‌المللی و همه‌گیری کرونا در جهان این صنایع را نیازمند توجه دوچندان ساخته است. در همایش دوازدهم، علاوه بر سخنرانی‌های کلیدی، برگزاری پنج‌میزگرد تخصصی با موضوعات مرتبط با صنعت فولاد و سنگ‌آهن نیز برنامه‌ریزی شده است.

«بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت فولاد در ۱۴۰۱»، «بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت سنگ‌آهن در ۱۴۰۱»، «سیاست‌های کشور در نظام قیمت‌گذاری ارکان زنجیره فولاد»، «بررسی طرح جامع استراتژی توسعه صنعتی؛ تحول دیجیتال، تدوین، اجرا و پیاده‌سازی» و «اهمیت اکتشافات و احیای معادن راکد در چشم‌انداز بلندمدت تامین منابع مواد اولیه»، عناوین میزگردهای روزهای اول و دوم همایش بودند.

در روز سوم همایش نیز برگزاری دو کارگاه تخصصی برنامه‌ریزی شد. «تحولات صنعت فولاد جهان و ایران» عنوان کارگاه اول است که کارشناسان شرکت مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک آن را اداره کردند. سرفصل‌های کلیدی این کارگاه شامل «چین و تولید فولاد جهانی»، «پیش‌بینی تولید و مصرف فولاد جهانی»، «تحولات بازار سنگ‌آهن جهانی»، «روند تجارت سنگ‌آهن جهانی و تحولات تکنولوژی تولید»، «صنعت فولاد ایران در مسیر افق ۱۴۰۴»، «تولید، تجارت و مصرف فولاد ایران»، «اقتصاد ایران و عوامل موثر بر مصرف فولاد» و «زیرساخت توسعه صنعت فولاد ایران»، «چالش‌های فراسوی توسعه صنعت فولاد ایران (نکات کلیدی پایش طرح جامع فولاد)» است.

«پلتفرم‌های جامع فرآیندها و محصولات، ابزار موثر در مدیریت فرآیند، کاهش هزینه‌ها، ارتقای محصولات و توسعه بازار» عنوان کارگاه تخصصی دوم است. سرفصل‌های کلیدی این کارگاه شامل «شرح اجزای پلتفرم‌های جامع»، «ابزار، روش‌ها، منابع دقت و خطای مشخصه‌یابی»، «مشخصه‌یابی مواد اولیه و اجتناب از افت کیفیت و افزایش هزینه موثر از عدم‌تطابق خواص و اظهارنامه»، «مهندسی معکوس و مشابه‌سازی چالش توسعه پایدار صنایع و بومی‌سازی سرآمد»، «عارضه‌یابی و تحلیل تخریب و نقش آن در ارتقای کنترل و کاهش هزینه»، «شناسنامه‌های تخصصی محصولات و تمایزآفرینی در بازارهای بین‌المللی» و «تجربه‌های صنعتی از اجرای پلتفرم‌ها در صنایع قطعه‌سازی و بهره‌بردار» بود.

خبر پیشین
شاخص‌های سبزرنگ در آخرین روز معاملاتی هفته
خبر بعدی
تنظیم بازار فولاد به‌تدریج به کنسرسیوم فولادی‌ها واگذار شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست