کد خبر: 01021802
معدن
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح اصلاح قانون معادن در مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اصلاح قانون معادن خبر داد و گفت: طرح اصلاح قانون معادن در کمیسیون صنایع و معادن رسیدگی می‌شود و پیگیر آن هستیم که با انجام اصلاحات در قانون معادن، فرایند واگذاری‌ها نیز اصلاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، علی‌اکبر کریمی به واگذاری معادن اشاره و اظهار کرد: فرآیند واگذاری معادن در کشور دچار اشکالاتی است که روند انجام کار را پیچیده و طولانی کرده است.

وی با بیان اینکه این فرایند برای متقاضیان و برخی موارد نیزسبب ایجاد انحصار در بعضی از معادن می‌شود، افزود: براساس روند کنونی، تولیدکنندگان فلزات و به طور کلی فعالان معدنی که در زنجیره تولید باید از مواد معدنی استفاده کنند، دسترسی به مواد اولیه ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به عبارت دیگر، معدن به یک شخص داده می‌شود و در حلقه زنجیره آن، افراد دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند که در این بین ارتباطی به وجود نیامده و پدیده‌های نامطلوب اقتصادی را شکل می‌دهند.

وی با ذکر مثالی گفت: سنگ‌آهن را مجموعه‌ای که معدن در اختیار آن است، صادر می‌کند، در حالی که یک شرکت فولادی مشکل تامین سنگ‌آهن دارد و این پدیده منطقی به نظر نمی‌رسد.

کریمی با تأکید بر لزوم بازنگری در واگذاری معادن گفت: هم‌اکنون این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی‌های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون معادن در کمیسیون صنایع و معادن رسیدگی می‌شود و پیگیر آن هستیم که با انجام اصلاحات در قانون معادن، فرایند واگذاری‌ها نیز اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ارتقاء جایگاه ایران در تولید فولاد با تأمین گاز و برق صنایع فولادی
خبر بعدی
بیشترین درآمد ذوب‌آهن به نام «شمش کالایی» در بازار صادراتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست