کد خبر: 010602
بورس
بورس در ۶ فروردین

پیراهن سبز بر تن بورس در نخستین روز کاری قرن

در جریان معاملات نخستین روز کاری قرن (شنبه، ۶ فروردین ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۷۶ واحد افزایش، به رقم ۳۵۰ هزار و ۵۴۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، برپایه معاملات نخستین روز کاری سال ۱۴۰۱، بیش از ۹ میلیارد و ۴۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۰ هزار و ۹۵۶ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست.

گروه فراورده‌های نفتی نیز با ۳۰ هزار و ۸۰۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۸ هزار و ۹۹۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۴ هزار و ۷۷۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۱ هزار و ۲۷۹ معامله به ارزش یک هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۶۷۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳ هزار و ۱۱ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۲۹۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۲۲۷ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۲۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۲۰۵ واحد، گروه بهمن با ۵۷ واحد، شرکت تامین سرمایه نوین با ۴۳ واحد، بانک خاورمیانه با ۳۷ واحد و شرکت تایدواتر خاورمیانه با ۳۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۶ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۷۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۵۵۳ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۱۵ میلیارد ریال دادوستد شد

شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۸ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲۹ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۹ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۲ واحد و شرکت پالایش نفت شیراز با ۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۳ واحد، بیمه سامان با ۲ واحد، بیمه تجارت نو با ۱.۲۷ واحد، شرکت فرابورس ایران با یک واحد و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با ۰.۸۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
تامین پایدار مواد اولیه از اولویت‌های ذوب‌آهن در سال جدید است
خبر بعدی
دیدار نوروزی مدیرعامل با فوتبالیست‌ها و بسکتبالیست‌های ذوب‌آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست