کد خبر: 122402
معدن
معاون امور معادن سازمان صمت استان اصفهان:

اصفهان نیازمند ۱۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی جدید است

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با توجه به فرسودگی ماشین آلات معدنی موجود، استان اصفهان نیازمند 1500 دستگاه ماشین آلات جدید در حوزه معدن است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد سرجوقیان در این ارتباط اظهار داشت: ماشین‌آلات معدنی موجود در استان دارای عمر بالای ۳۰ سال و مستهلک است.

وی از صدور بخشنامه وزارت صمت در راستای حمایت از مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون معادن، در اردیبهشت سال جاری خبر داد و افزود: تمام معادنی که دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با حداقل یکسال اعتبار و قابلیت تمدید هستند، می‌توانند با مراجعه به سازمان صمت استان پس از طی مراحل اداری براساس نوع تولید خود ماشین‌آلات نو یا دست دوم با معافیت گمرکی وارد کنند.

معاون امور معادن سازمان صمت استان اصفهان افزود: از اردیبهشت سال جاری تاکنون، وزارت صمت براساس این بخشنامه مجوز ورود ۷۰۰ دستگاه معدنی را صادر کرده که حدود ۱۰۰ مجوز مربوط به استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: باوجود درخواست‌های مکرر سازمان صمت استان اصفهان برای تفویض اختیارات در حوزه‌های مختلف به وزارت صنعت، معدن و تجارت و قول مساعد وزرا و معاونین وزارت مربوطه، این موضوع تاکنون محقق نشده است که در صورت تفویض اختیار در حوزه بررسی درخواست مجوز ورود ماشین‌آلات معدنی به استان، این پروسه زمان‌بر بسیار تسهیل خواهد شد.

به گزارش ذوب ۲۴، بالغ بر یک هزار پروانه بهره‌برداری معدنی در استان اصفهان وجود دارد که از این میزان در حدود ۸۵۰ واحد در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
۱۵ کیلومتر ریل مصرفی بهتاش سپاهان از ذوب آهن است
خبر بعدی
شاگردان تارتار در مسیر صعود به نیمه نخست جدول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست