کد خبر: 120102
معدن
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان خبر داد

استحصال کانی‌های معدنی از کویر و دریاچه نمک در محور آران و بیدگل

 سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: استحصال کانی‌های معدنی از کویر و دریاچه نمک در محور آران و بیدگل و گرمسار با 500 میلیارد ریال اعتبار به عنوان یک طرح پیشران اقتصادی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمدرضا قاسمی اظهار کرد: ایجاد صنایع پایین دستی زنجیره پتاس، سنگ، آهن و سرب با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در اردستان و نایین و خور به عنوان طرح پیشران معدنی مطالعه شده است.

وی از  ۴۷ طرح پیشران اقتصادی برای استان خبر داد و بیان کرد: ۱۰ طرح کشاورزی، ۱۵ طرح صنعتی، دو طرح معدنی و ۲۰ طرح در عرصه خدمات تعریف شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان از ایجاد منطقه ویژه شرق اصفهان با اولویت صنایع در کوهپایه، تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و تکمیل پروژه سد و تونل کوهرنگ ۳ به عنوان طرح‌های پیشران صنعتی یاد کرد و گفت: تکمیل پروژه سامانه دوم انتقال آب به ۱۵ شهرستان استان، تکمیل پروژه چشمه لنگان، اجرای پروژه انتقال آب از بهشت آباد، انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع استان و توسعه شهرک صنعتی در قالب ایجاد قطب صنایع نساجی مرکز استان از دیگر طرح‌ها است.

وی همچنین به توسعه ناحیه صنعتی، ایجاد و ساماندهی واحدهای تولید آجر در اردستان، اصفهان، برخوار و آران و بیدگل و آبرسانی به شهرهای نطنز، اردستان و بادرود اشاره کرد و گفت: توسعه صنایع قطعه‌سازی، تکمیل زنجیره تولید فولاد، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان در بخش خودرو و صنایع وابسته از جمله طرح‌های پیشران در حوزه صنعت است.

قاسمی ایجاد و توسعه ساخت محصولات دانش بنیان و با ارزش افزوده بالا و اولویت تولید ماشین آلات الکترونیکی و اپتیکی، ساخت تجهیزات برقی و محصولات از کانی‌های غیر فلزی و ساخت وسایل نقلیه موتوری و غیره از دیگر طرح‌های تعریف شده در حوزه صنعت دانست.

وی به طرح‌های پیشران در استان و کشور اشاره کرد و گفت: طرح‌های پیشران اقتصادی در بخش کشاورزی در استان چهار درصد و کشوری آن ۹.۸ درصد، بخش معدن در استان و کشوری ۸.۱ درصد، صنعت ۴.۵ درصد در استان و ۸.۹ درصد در کشور، خدمات ۹ درصد در استان و ۶.۴ درصد در کشور و در کل سهم استان از طرح‌های پیشران اقتصادی در چهار بخش مذکور ۷.۴ درصد است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
رکورد جدید تولید ماهانه در ذوب آهن اصفهان ثبت شد
خبر بعدی
بومی‌سازی فک قیچی متحرک مکانیزم برش گرم ۲۵۰ تنی کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب‌آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست