کد خبر: 111202
معدن
رئیس سازمان صمت استان اصفهان:

نمایندگان مجلس به دنبال اصلاح قانون معادن باشند

رئیس سازمان صمت استان اصفهان گفت: با توجه به مشکلات مربوط به قانون معادن پیش نویس اصلاح قانون معادن از کمیسیون امور معادن اتاق بازرگانی استان و بخش خصوصی و نماینده مجلس تنظیم شد که لازم است پیگیری شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، ایرج موفق به مشکلات موجود در حوزه صنایع  و معادن اشاره و اظهار کرد: بروکراسی بسیار پیچیده و زمان‌بر برای صدور پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری معدن- عدم صدور و فعالیت فرد علی‌رغم وجود تاییدیه کارگروه تعامل از عمده مشکلات پیش رو فعالان معدن است.

وی راه اندازی پنجره واحد استعلامات و صدور پروانه‌های قانونی معادن در اتاق بازرگانی و راه‌اندازی مجدد کارگروه تعامل با منابع طبیعی و برگزاری جلسات منظم استانی را از راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد و افزود: تدوین بخشنامه به همراه ضمانت اجرایی در راستای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری  بهبود فضای کسب و کار فعالان مدنی با زمان‌های قید شده در ماده‌های‌ معدنی از دیگر راهکارهای مطرح شده است.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان به مشکلات مربوط به استعلام از منابع طبیعی در بخش معدن و صدور پروانه اکتشاف اشاره کرد و گفت: راه اندازی مجدد کارگروه تعامل با منابع طبیعی و برگزاری جلسات منظم استانی ذیل این کارگروه و توجه به طبقه بندی آمایش سرزمین استان از راهکارهای پیشنهادی است.

وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی و واسطه گری در زنجیره تامین مواد اولیه و توزیع محصولات تنها با تدوین بخشنامه با ضمانت اجرایی به‌منظور راه اندازی صندوق تامین مالی واحدهای تولیدی استانی از محل ۵ درصد از درآمد مالیاتی استان و تدوین رویه با ضمانت اجرایی در راستای ایجاد سامانه بر خط ملی عرضه و خرید و فروش مواد اولیه و کالا و الزام به انجام معاملات از این طریق صورت می‌گیرد.

موفق به کمبود زمین‌های با کاربری صنعتی در استان با وجود یک هزار و ۷۹۷ طرح نیمه تمام صنعتی در سطح استان با پیشرفت فیزیکی صفر درصد و پیش بینی ۱۲ میلیون متر مربعی زمین مورد نیاز برای استقرار این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: توسعه شهرک‌ها  و نواحی صنعتی موجود در استان و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی خصوصی به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم شهری امکانپذیر است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
با همدلی و همبستگی در جبهه صنعت، سربازان لایقی برای ولایت خواهیم بود
خبر بعدی
ذوب آهن در مسیر انقلاب اسلامی شکوفایی صنعت فولاد کشور را رقم زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست