کد خبر: 111105
صنعت
عضو هیات علمی پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان:

صنایع از طلای کثیف برای تأمین انرژی خود بهره ببرند

عضو هیات علمی پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان گفت: زباله‌های شهری به عنوان طلای کثیف در تمام دنیا به عنوان یک منبع غنی تولید برق و انرژی‌ شناخته می‌شود که لازم است امروز صنایع از این منبع غافل نشوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، فریبرز کریمی در نشست توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در استان اصفهان اظهار کرد: امروز در حالی زباله‌های شهر خوراک جانورها و پرندگان شده و به یک معضل زیست محیطی مبدل شده‌اند که صنایع به خوبی می‌توانند از این منبع غنی در راستای تولید انرژی و برق خود بهره ببرند.
وی بیان کرد: بهره برداری از انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی یکی از بهترین راهکارهای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا در مقیاس‌های شهری و جهانی است.
عضو هیات علمی پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه مشهد تنها شهری است که در کشور اقدام به تولید برق از زباله‌ کرده، بیان کرد: سال ۸۸ لندفیل زباله در شهر مشهد به عنوان انرژی تجدید پذیر از زباله ایجاد شد که به تولید ۶۰۰ کیلو وات برق در ساعت رسید.
وی سرانه تولید زباله در اصفهان را ۵۲۶ گرم در روز اعلام کرد و افزود: میانگین کشوری تولید زباله ۷۰۰ گرم و میانگین آن در کشورهای توسه یافته برابر با ۳۰۰تا ۳۵۰ گرم است.
عضو هیات علمی پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: سال ۸۲، میزان تولید زباله شهری اصفهان برابر با ۸۲۰ تن در روز ثبت شده که سال ۹۹ این رقم به یک هزار و ۳۰۰ تن رسیده و در استان اصفهان ۲ هزار و ۵۰۰ تن در روز شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: تولید و توزیع سوخت (بنزین و گازوئیل) با استاندارد یورو ۴ در وسایل نقلیه در منطقه مرکزی اصفهان و توسعه و تجهیز حمل و نقل عمومی با استانداردهای جدید و جایگزینی سوخت گاز به جای گازوئیل عامل اصلی بهبود کیفیت هوای شهر اصفهان بوده است.
آروین ادامه داد: کانون حداکثر تابش در شهر اصفهان و نواحی اطراف با یک هزار و ۹۶۵ کیلو کالری بر متر مربع است و از این منظر به عنوان مستعدترین نواحی برای نصب پنل‌های خورشیدی سنجیده شد.
به گزارش ذوب ۲۴ ، امروز اصفهان گرچه با گسترش پهنه بیابانی آن مواجه است اما این تهدید را می‌توان به فرصت و محلی برای تولید انرژی های بادی و برقی مبدل ساخت.

انتهای پیام/

خبر پیشین
نحوه ثبت‌نام در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اعلام شد
خبر بعدی
با همدلی و همبستگی در جبهه صنعت، سربازان لایقی برای ولایت خواهیم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست