کد خبر: 103001
صنعت
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

پروژه‌های ذوب‌آهن با پیوست‌های زیست محیطی تعریف و اجرا می‌شود

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: این شرکت از دیرباز مباحث زیست محیطی را در سه مقوله آب، خاک و هوا مدنظر داشته و با اجرای پروژه‌های مختلف مانند بک فیلترها، الکتروفیلترها، درب‌های فلکسیل و... در راستای استانداردهای زیست‌محیطی اقدام می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، منصور یزدی زاده به مناسبت سالروز تاسیس ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با برنامه زنده رود شبکه استانی سیمای مرکز اصفهان به تشریح دستاوردها و شرایط روز این شرکت پرداخت.

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان روند صنعتی شدن در کشور را رقم زد گفت: در صنعت فولاد تمام رشته‌های دانشگاهی اعم از فنی- مهندسی و علوم اجتماعی درگیر هستند و در حقیقت صنعت فولاد شرایط لازم برای به کار گیری علوم و فنون و توسعه سایر صنایع را فراهم می‌آورد.

مدیرعامل ذوب‌آهن به فرآیند سوددهی این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: ذوب آهن اصفهان بر اساس اصل ۴۴ خصوصی شد اما چون زیان انباشته داشت سهام آن در بازار فرابورس عرضه شد. پس از آن با تلاش همکاران، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، افزایش قیمت محصولات و سایر عوامل مرتبط از زیان انباشته خارج شد و به سوددهی رسید و در دو سال اخیر با سوددهی قابل ملاحظه ای که داشت سهام آن از فرابورس به بورس انتقال یافت.

وی با بیان اینکه پروژه‌های ذوب آهن با پیوست‌های زیست محیطی تعریف و اجرا می‌شود تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان از دیرباز مباحث زیست محیطی را در سه مقوله آب، خاک و هوا مدنظر داشته و با اجرای پروژه‌های مختلف مانند بک فیلترها، الکتروفیلترها، درب‌های فلکسیل و… در راستای استانداردهای  زیست‌محیطی اقدام می‌کند که تمام این اقدامات از طریق سازمان حفاظت محیط زیست بازرسی و پایش می‌شود.

یزدی زاده فعالیت‌های صنعتی را بدون آلایندگی، غیرممکن دانست و تصریح کرد: خودرویی که به بازار عرضه می‌شود یک منبع آلاینده است که با استانداردهای یورو ۴ و ۵ به دنبال کنترل آلایندگی آن هستند. در صنعت فولاد به ویژه ذوب‌آهن اصفهان نیز با رعایت قوانین زیست محیطی، کنترل آلایندگی این صنعت بر اساس استانداردهای تعیین شده انجام می شود.

وی با بیان این که ذوب آهن اصفهان تولید کننده فولادهای ساختمانی است به روند تولید ریل ملی پرداخت و گفت: از سال ۹۲ ذوب آهن اصفهان پروژه تولید ریل را کلید زد و طی این سال‌ها با تلاش همکاران، تولید این محصول استراتژیک به ثمر نشست و از سال ۹۹ انواع ریل و متعلقات آن مطابق با استانداردهای جهانی به تولید انبوه رسید. در سال گذشته توانستیم ریل مورد نیاز محور های در حال توسعه راه آهن، کلان شهرها و معادن کشور را تولید کنیم و به سازمان‌های متولی تحویل دهیم.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ذوب آهن نفت را به آتش کشید
خبر بعدی
باید به‌جای شمش به سمت تولید ورق و فولاد آلیاژی برویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست