کد خبر: 102507
صنعت
معاون عمرانی استاندار اصفهان خبر داد

بررسی ریشه‌ای مشکلات صنایع آلاینده اصفهان تا یک‌ماه دیگر

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: تا یک‌ماه دیگر مشکلات فعلی صنایع آلاینده استان در کمیته فنی با حضور سازمان‌های مرتبط و نظارتی همچون سازمان بازرسی و دادگستری  به‌شکل ریشه‌ای بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، مهران زینلیان در نشست کارگروه قانون هوای پاک استان اصفهان اظهار کرد: هماهنگی بین دستگاهی مناسبی تاکنون برای رفع مشکل صنایع آلاینده و انتقال آن‌ها وجود ندارد که انتظار داریم برگزاری جلسات و هماهنگی‌های برای رفع مشکلات بیش از گذشته باشد.

وی از تشکیل کمیته فنی هوای پاک با محوریت انتقال صنایع آلاینده شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان تا یک ماه آینده خبر داد، تأکید کرد: با توجه به جهت وزش باد در اصفهان که از غرب به شرق است، به نظر می‌رسد منطقه شرق با توجه به معضل بیکاری و خشک‌سالی، ظرفیت جانمایی و ایجاد شهرک‌های صنعتی و تخصصی مختلف را داشته باشد و این درحالی است که انتقال صنایع مختلف حسب سطح آلایندگی مشخص و مطالعات جا به جایی و نیز تصویب آن تا پایان امسال محقق شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: تدوین طرح انتقال واحدهای آلاینده در راستای اجرایی شدن تبصره ۲ ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی ۱۴ قانون هوای پاک است و این در حالی است که در پی توسعه ناپایدار صنایع در اصفهان در گذشته اکنون شاهد وضعیت نامناسب آلودگی هوا و ناپایداری زیادی هستیم.

وی بیان کرد: پس از برگزاری این کارگروه و بررسی‌های لازم، بسته پیشنهادی کاهش آلودگی هوا و انتقال صنایع آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری به تصویب نهایی می‌رسد.

در این جلسه موضوع مجوزهای صنفی و  کار صنعتی در زمین‌های کشاورزی بدون تأییدیه دستگاه‌های مربوطه، موضوع گسترش وضعیت موجود در شعاع ۵۰ کیلومتری، ظرفیت زیست‌محیطی در انتقال صنایع، تکمیل نبودن نقشه راه و عدم جانمایی و شناسایی محل مناسب واحدهای مذکور، وجود یک نقطه پیش‌بینی‌شده در محدوده علویجه، توسعه برخی صنایع آلاینده به باغ‌های شهرستان‌های اطراف به دلیل نبودن قانون کارآمد، نداشتن تعریف درست توسعه صنایع در سه تعریف تجاری، اداری و کارگاهی، عدم تعامل و دور بودن دستگاه‌های اجرایی در رفع مشکلات بررسی شد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ورق فولادی صدرنشین معاملات تالار محصولات صنعتی و معدنی
خبر بعدی
کاهش ۱۴ درصدی مصرف ظاهری فولاد ایران در ۹ ماهه ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست