کد خبر: 101901
صنعت
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

ذوب‌آهن حلقه وصل و دوستی بین استان‌ها شد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ذوب‌آهن یک نماد دیداری و روی پای ایستادن برای مردم اصفهان است و جای خوشحالی و امیدواری دارد در نقطه‌ای که ذوب آهن قرار گرفته یک حلقه وصل و دوستی استان‌ها و قومیت‌های مختلف را شاهدیم.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ در ارتباط با گرامیداشت پنجاه و ششمین سالگرد تاسیس و  پنجاهمین سال بهره برداری از ذوب آهن اظهار کرد: از قدیم الایام ذوب آهن یک نماد صنعتی بزرگ برای شهر اصفهان بوده است و ۵۰ سال پیش با ساخت کوره بلند در ذوب آهن، اصفهان به محلی از کار و کوشش و تلاش و نمایی از یک شهر صنعتی در کشور مبدل شده است.

وی با اشاره به اینکه همواره تولیدات ذوب آهن و به‌کارگیری نیروهای کار در تاریخ صنعت اصفهان می‌درخشیده است، ادامه داد:  ذوب‌آهن بیش از دو نسل از صنعتگران را تعلیم و تربیت کرده است و در حوزه‌های مختلف به صنعت و توسعه در زمینه‌های گوناگون به باروری دست یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ذوب آهن بستری برای ایجاد شغل و تامین معیشت مردم از مرکزیت اصفهان، شهرها و استان‌های همجواری است و از سوی دیگر ارتباط با استان‌های شرقی مثل یزد و کرمان را توسعه داده است و مواد اولیه خط آهن و ریل به‌واسطه ذوب آهن در اصفهان توسعه پیدا کرده است .

وی اضافه کرد:  موضوع آب نکته مهمی است و به دلیل اینکه صنایع فلزی مثل ذوب آهن و فولاد نیاز به آب دارند و از سوی دیگر هم محیط زیست درگیر است، اقدامات خوبی را مثل بازگردانی چرخه آب در سیستم ذوب آهن شاهدیم.

نادرالاصلی با بیان اینکه صنعت ذوب آهن برای پایداری نیازمند به آب‌های خاکستری دارد و تاکنون با مدیریتی خوبی که داشته توانسته در بحران آب، افزایش تولید داشته باشد، اضافه کرد: فیلترها و فیلترینگ خوبی در راستای رفع آلایندگی‌های محیطی صورت داده است .

وی گفت: همچنین ذوب آهن در اشتغال زایی استان و شهرهای همجوار سهم بزرگی را ایفا کرده و آرامش و آسایش و سلامت بهداشت را در کنار حوزه اشتغال فراهم ساخته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: توقع ما از صنعتی که توانسته خدمات زیادی را به اصفهان ارائه کند، توسعه خط راه آهن در بافت شهری است و ارائه خدمات در قالب مترو است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ذوب آهن با ورود به تکمیل و راه اندازی خطوط قطار شهری به‌جای استفاده از سرویس‌های داخلی برای انتقال پرسنل خود از نقاط مختلف، از قطار شهری بهره ببرد.

نادر الاصلی بیان کرد: ذوب‌آهن در یک همکاری و همراهی دو طرفه با سازمان قطار شهری و راه‌آهن، خط متروی را از سمت درچه و  خمینی شهر به‌سمت ذوب آهن سرمایه‌گذاری و در حمل و انتقال افراد که در شهرهای همجوار هستند به اصفهان کمک کند .

وی با بیان اینکه هم اکنون در تهران نیز شاهد سکونت حجم زیادی از نیروهای کار در شهرهای همجوار هستیم که در این راستا سازمان قطار شهری به شهرهای تابعه سرویس می‌دهد، اضافه کرد: به‌دنبال راه اندازی و تکمیل خطوط ریلی از اصفهان به شهرهای همجوار که می‌تواند ذوب آهن نقش محوری داشته باشد، ضمن زدودن آلودگی هوا باعث تسریع در حمل و نقل، صرفه‌جویی اقتصادی و حمل و نقل سالم در کلانشهر م‌یشود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به‌شرط ایجاد تعامل و تفاهم نامه بین سازمان‌های بزرگ و کارخانه‌های صنعتی مثل شهرداری و ذوب آهن شاهد افزایش بهداشت عمومی مردم، محیط زیست و حمل و نقل سالم می‌شود.

انتهای پیام/

خبر پیشین
انصافاً بازیکنانم مقابل نساجی فوق‌العاده بازی کردند
خبر بعدی
آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست