کد خبر: 90601
صنعت
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

مذاکره دو وزارتخانه برای تثبیت قیمت فولاد

رستم قاسمی از مذاکره با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تثبیت قیمت سیمان و فولاد تا پایان اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، رستم قاسمی در جلسه با انجمن انبوه‌سازان مسکن درباره نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: هزینه‌های مسکن در سبد خانوار در شهرهای بزرگ بیش از ۶۰ درصد و در شهرهای کوچک به میزان کمتر برآورد شده است.

وی همچنین به امضای توافق‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت:‌ به دنبال این هستیم که قیمت سیمان و فولاد را تثبیت کنیم و اکنون در حال تعیین تکلیف این مساله هستیم.

وزیر راه‌وشهرسازی درباره بحث قیمت‌گذاری واحدها نیز تصریح‌کرد:‌ در کارگروه مشترکی به دنبال تهیه شیوه‌نامه قیمتی هستیم تا هم انبوه‌ساز بتواند کار خود را انجام دهد و هم اینکه بتوانیم روندی را پیش بگیریم که فشار کمتری به مردم وارد شود.

وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم این است که در بخش مسکن اقدام‌های ویژه‌ای انجام دهد، بیان‌داشت: قانون جهش تولید مسکن که مجلس در اواسط مهر ماه به دولت ابلاغ کرد، مزیت‌های خوبی برای رساندن ما به این هدف دارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: تسهیلات پیش‌بینی شده برای ساخت مسکن در کشور حدود ۲۰ درصد از سهم تسهیلات کل کشور است و این قانون به بانک‌ها ابلاغ شده و یک قانون پایدار است.

وی یادآور شد:‌ نزدیک به یک میلیون از این واحدها متناسب با جمعیت روستاهای کشور، مسکن روستایی کشور است و بقیه نیز در بخش شهری ساخته می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: باتوجه به تسهیلات پیش‌بینی شده‌، اگر بتوانیم از روش‌های نوین برای ساختمان‌سازی استفاده کنیم، نه‌فقط کار ساخت را می‌توان با کیفیت و سرعت بیشتر و قیمت کمتر انجام داد، بلکه افراد می‌توانند با آورده کمتری صاحب خانه شوند.

وی ادامه‌داد:‌ کشور حدود ۸۰ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان دارد و برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نزدیک به ۲۰ میلیون تن سیمان نیاز است؛ ‌بنابراین چیزی به عنوان کمبود مواد و مصالح ساختی در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
حمایت از صنایعی همچون ذوب‌آهن، پیروزی در جنگ اقتصادی را رقم می‌زند
خبر بعدی
پیروزی ذوب آهن اصفهان مقابل مدافعان شمال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست