کد خبر: 90204
صنعت
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان:

اصفهان رتبه اول نواحی صنعتی را در کشور دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اصفهان به علت دارا بودن بالغ بر ۱۰۰ ناحیه و شهرک صنعتی دولتی و خصوصی، رتبه اول نواحی صنعتی را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد جواد بگی در ارتباط با تشریح وضعیت شهرک‌های صنعتی در اصفهان اظهار کرد: تاکنون ۹۰ شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد شده و یا در حال ایجاد است که مطالعات فنی، اقتصادی و زیست محیطی آنها به پایان رسیده و منتظر دریافت مصوبات کمیسیون زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و فعال این استان مشغول کار هستند، ادامه داد: هشت شهرک صنعتی خصوصی در استان با جذب سرمایه‌گذار و واگذاری زمین به آن‌ها در سال جاری ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان ادامه داد: این شهرک‌های صنعتی خصوصی با نام فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی، پیشرو دیزل، فجر تیران، ناحیه تخصصی نساجی تک نصرآباد اصفهان، مهرتاک، کاویان دهاقان، طالخونچه مبارکه و ناحیه صنعتی خم پیچ خوانسار و در زمینه تولید فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی، قطعات خودرو، تولیدات نساجی به فعالیت خواهند پرداخت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اظهار داشت: در کنار توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضا محور و ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور استقرار سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی دولتی، تلاش داریم تا شهرک‌های خصوصی را نیز گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: پس از واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی خصوصی، تمامی امور از جمله تسطیح و ایجاد زیرساخت در شهرک و ساخت واحد تولیدی بر عهده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان نماینده دولت و حاکمیت بر این موضوع نظارت می‌کند.

بگی یادآور شد: این استان در ۲ سال گذشته رتبه اول کشور را در جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمین در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی برای واگذاری به متقاضیان با احتساب شهرک‌های خصوصی و شهرک‌های جدید حدود ۱۷ هزار هکتار است که زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری در استان فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افزود: اکنون هشت شهرک و ناحیه صنعتی خصوصی فعال شامل شهرک‌های صنعتی خصوصی محمود آباد، کرون در تیران و کرون، ناحیه صنعتی رحمت آباد خوانسار، فولاد و نقش جهان در لنجان، نیوان ابتکار سایپا و فتح المبین کاشان (پارس زاگرس) در استان اصفهان وجود دارد و این استان دارای بیشترین شهرک خصوصی در کشور است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
آغاز اجرای تأسیسات فاضلاب ۱۱ روستای فلاورجان با مشارکت ذوب آهن اصفهان
خبر بعدی
بازدید خبرنگاران معلول استان از ذوب‌آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست