کد خبر: 81503
صنعت
رئیس سازمان صمت اصفهان خبر داد

صرفه‌جویی ۱۷ درصدی آب در ذوب آهن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به صرفه جویی 55 میلیون متر مکعبی آب توسط صنایع مختلف گفت: سهم ذوب‌آهن در این حوزه 17 درصد است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، ایرج موفق در ارتباط با میزان مصرف آب در صنایع اظهار داشت: صرفه جویی آب در شهرک‌های صنعتی پنج درصد، فولاد مبارکه ۲۰ درصد، ذوب آهن ۱۷ درصد، پالایشگاه اصفهان ۲.۳ درصد و سایر صنایع استان اصفهان ۱۰.۲ درصد محقق شده است.

وی به میزان مصرف ۱۳۰ میلیون متر مکعبی آب خام طی یکسال اخیر در صنایع مختلف خبر داد و افزود: ابتدای دهه ۹۰ آنچه در برنامه ابلاغی وزارت نیرو برای بخش صنعت استان اصفهان تعیین شد، مصرف ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب خام در سال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به عملکرد سال گذشته صنایع مهم استان در صرفه جویی آب و برداشت از زاینده رود، گفت: در زمان حاضر ۵۵ میلیون متر مکعب پساب تولیدی در استان، جایگزین آب خام شده است.

وی با اشاره به اینکه صنایع برای ادامه روند تولید به آب نیاز دارند، گفت: امکان توقف جریان تولید وجود ندارد.

موفق با بیان اینکه علاوه بر نیاز آبی صنایع فلزی، صنایع غذایی نیز برای تولید خود نیاز به آب دارند، گفت: بر اساس برنامه سازگاری با کم آبی قرار است ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از طریق پساب در افق ۱۴۰۵ به صنعت استان اصفهان داده شود که امید است در چند سال آتی این مقدار پساب تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌ زدایی‌ها” تاکید کرد: اختصاص سهم پساب به صنایع و واحدهای تولیدی به نوعی در راستای حمایت از تولید و مانع زدایی در این زمینه است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
کشف ۱۳ نوع ماده معدنی جدید در کشور
خبر بعدی
بورس سبزپوش، در اولین روز هفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست