کد خبر: 80701
معدن
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان:

گردشگری معادن در اصفهان شکل می‌گیرد

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: گردشگری معادن یکی از شاخه‌های گردشگری ژئوتوریسم (زمین گردشگری) است که به منظور رونق اقتصادی مناطق محروم از غرب و جنوب استارت می‌خورد.

سحر امینی در گفت‌گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار داشت: ژئوتوریسم از دو بخش ژئو و توریسم تشکیل شده است که در بخش اول جاذبه‌های زمین‌شناسی، ژئومورفولوژی و میراث معدن‌کاری را شامل می‌شود و بخش توریسم آن به عنوان موضوعی چند رشته‌ای، تمامی زیرساخت‌های صنعت گردشگری از جمله تفسیر، مدیریت، اقامت، تورها و… را در برمی‌گیرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر لوکشین‌هایی از زمین‌شناسی به‌صورت نمونه در پایان نامه‌هایی ارشد و دکتری شناسایی شده است.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: در ژئوتوریسم، عوارض زمین شناسی مثل فرسایش خاک و چین خوردگی‌ها، گسل‌ها، گنبدها و بلورهای نمکی، پدیده‌های مثل گل افشان‌ها  و کارسنیک‌ها و آثار کانی‌ها و معادن جزو جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نوشته شده است و مطالعات آن به‌زودی آغاز می‌شود که در کجای اصفهان بیشترین عوارض زمین شناسی را داریم، خاطرنشان کرد: مخاطبان زمین‌گردشگری فقط متخصصان و کارشناسان زمین‌شناسی و ژئومورفولوژی نیستند، بلکه گردشگران عادی و علاقه‌مندان طبیعت هستند. در جریان فعالیت‌های زمین‌گردشگری، بازدیدکنندگان ضمن بازدید از پدیده‌های زیبا و ویژه زمین‌شناسی و ژئومورفولوژی، با مبانی پیدایش آن‌ها آشنا شده اهمیت وجودی آن‌ها را درمی‌یابند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ذوب‌آهن دو بازیکن جدید جذب کرد/ استعداد ناب والیبال در تور گاندوها
خبر بعدی
تولید اولین ذوب و شمش فولاد بوتیای ایرانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست