کد خبر: 72901
صنعت
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

سیاست های انقباضی آسیب‌های زیادی به صنعت وارد کرده است

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: اصفهان علی‌رغم اینکه داری مجموعه‌های اقتصادی و بنگاه‌های بزرگی مثل فولاد و دیگر صنایع است اما حکایت این را دارد که هر که بامش بیشتر برفش بیشتر و سیاست‌های انقباضی کلان، اصفهان را بیش از پیش تحت تاثیر قرار داده است.

محمد رضا برکتین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار داشت: با یک گفته در کلان کشور، کارخانجات مواد نمیتوانند وارد کنند، بانک‌ها در تسهیلات به صنایع انقباضی و سختگیرانه عمل می کنند، قانونی که با یک چک برگشتی و یک قسط معوقه تمام حساب تولید کننده در همه بانک ها را مسدود میکندد، تامین اجتماعی با یک قسط حساب میتواند تولید کننده را ممنوع الخروج کند و دارایی ابزارهای انتحاری را برای بنگاه‌های تولیدی اجرایی میکند، تماما تولید کننده را دلسرد کرده است.
وی با اشاره به ۷۴ شهرک صنعتی و بیش از ۹ هزار واحد صنعتی در اصفهان گفت: اگر قراره تولید پا برجا بماند و ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کند پس کجا باید از آن تولید کننده حمایت شود مثلا فردی که ۵۰۰ اشتغال ایجاد کرده برای ۵ میلیون درب آن را پلمب میکنند دیگر انگیزه ای برای رونق اقتصادی در داخل دیده نمیشود.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان تصریح کرد: یکی از معیارهای توسعه یافتگی در هر کشوری میزان تولید به نسبت میزان جمعیت است که تولید فولادی یکی از این شاخص‌ها است و نقش مهمی دراین عرصه دارد که بر کسی پوشیده نیست.
برکتین با اشاره به اینکه ذوب‌آهن با اجرای پروژه‌های بهره‌وری در راستای توسعه‌سازی و نوسازی تکنولوژی و قیمت تمام شده میتواند زمینه خرید مناسب را برای مردم فراهم سازد، ادامه داد: صنایع فولادی امروز نقش ۷۰ درصدی را در تولیدات داخلی سهم دارند.
ذوب آهن پایه فولادی کشور است
وی به نفش ذوب آهن اشاره کرد و گفت: ذوب آهن پایه فولادی کشور است و جزو مجموعه های قدیمی فولادی است که جایگاه خاصی در پرورش چهره‌های فولادی در ایران دارد.
برکتین تصریح کرد: فولاد مبارکه پس از ذوب اهن شکل گرفت و مجموعه ذوب آهن بیشترین سهم در تربیت نیروی انسانی متخصص را دارد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن (تیزر)
خبر بعدی
۸۷ هزار بازنشسته ذوب‌آهن عضو کانون بازنشستگان فولاد هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست