کد خبر: 71002
صنعت
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

صنایع فولادی به دانشگاه‌های صنعتی مبدل شده‌اند

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنایع فولادی امروزه به یک دانشگاه صنعتی مبدل شده‌اند و به عنوان صنایع پیشگام نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور دارند.

مسعود گلشیرازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی ذوب ۲۴ اظهار داشت: حضور پررنگ صنایع فولادی در اصفهان نه تنها عامل رونق اقتصادی استان و کشور می‌شود بلکه در تعلیم و تربیت نیروی انسانی صنعتی و کارآزموده و زبده اثر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان بیش از ۵ دهه در صنعت فولاد نقش آفرین و مثمر ثمر است، اضافه کرد: اصفهان از دوران صفویه با تجارت بین‌المللی صنعتی شدن خود را رقم زد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: صنایع فولادی به سمت کیفیت محصولات حرکت می‌کنند که جای کار بسیار دارد و لازم است در تغییر گریدهای تولیدی با آر اند دی صنایع مزبور و ساخت داخل بهتر حرکت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه تحریم فرصتی بود که صنایع فولادی نقاط ضعف ساختاری را متوجه و در جهت رفع آن بکوشند، ادامه داد: امروز در برخی از صنایع فولادی، بیش از ۷۰ درصد تولید قطعات در داخل انجام می‌گیرد.

گلشیرازی ادامه داد: صنعت فولاد متاثر از اقتصاد دولتی و شبه دولتی است که مسیر توسعه و خودکفایی را با کندی پیش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه نظام قیمت اقتصادی دولتی و شبه دولتی رانتی هست و کمتر مصالح مردم در نظر گرفته می شود، اعلام کرد: جهانی بودن قیمت منابع معدنی و افزایش قیمت دلار ، صنایع فولادی در کشور را در حوزه صنایع مادر به سمت وابستگی برده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
رکورد ۲۵ ساله تولید کلاف در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان شکسته شد
خبر بعدی
 ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه می‌توانند همکاری‌های مشترک بسیاری داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست