کد خبر: 61602
معدن
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو خبر داد

نهایی شدن تفاهم‌نامه تولید ۱۱ هزارمگاوات برق با حمایت بخش خصوصی

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو از نهایی شدن تفاهم نامه تولید 11 هزارمگاوات برق با حمایت بخش خصوصی و احتمال دریافت موافقت وزرای نیرو و صنعت، معدن و تجارت طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر صباغ در سمینار چالش برق در زنجیره فولاد گفت: تفاهم‌نامه تولید ۱۱ هزارمگاوات برق با حمایت ۱۲شرکت بخش معدن و صنایع معدنی در تیرماه تهیه شد و با روی کار آمدن وزرای جدید صنعت، معدن و تجارت و نیرو، گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

وی ادامه داد: از جمله این گام‌ها، توافق کلی بر روی مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران از وزارت نیرو، احتمال پذیرش قیمت گاز نیروگاهی برای این واحدها و پیگیری دریافت مجوز سوخت نیروگاهی از سوی وزارت نیرو است.

صباغ خاطرنشان کرد: مجری طرح تولید ۱۱ هزار مگاوات برای تسهیل فرآیند کار از سوی وزیر نیرو تعیین شده است و در کل، روند اجرایی احداث نیروگاه‌ها، آغاز شده و امیدواریم مسائل پیش روی وزارت نفت نیز در این حوزه مرتفع شود و تا پایان هفته آینده، موافقت وزرای مربوط را دریافت کنیم.

کاهش فروش ۳۵۰ میلیون دلاری ناشی از افت برق

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به موضوع تأمین برق به عنوان یک مسأله پیش روی واحدهای زنجیره معدن، گفت: براساس داده‌ها، کاهش فروش شرکت‌های زنجیره معدن در ماه گذشته به علت کاهش برق، ۳۵۰ میلیون دلار بوده است. افت فروش این شرکت‌ها نیز در ۵ ماه امسال نیز ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز واحدهای بزرگ زنجیره معدن به برق، ضرورت دارد که این واحدها به عنوان سرمایه‌گذار در حوزه احداث نیروگاه ورود کنند.

جبران کمبود برق با اختصاص ۷ درصد سود فروش به احداث نیروگاه

صباغ با اشاره به اینکه فروش شرکت‌های سهامی عام زنجیره معدن، طی ۴ سال آینده ۱۰۰میلیارد دلار خواهد بود، تصریح کرد: اگر حدود ۷ میلیارد دلار (۷ درصد سود فروش آنها طی ۴ سال) از سوی این شرکت‌ها در حوزه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شود، نیاز آن‌ها در حوزه نیروگاهی جبران خواهد شد.

وی افزود: این روش، اطمینان بیشتری برای تامین برق آنها ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ذوب‌آهنی‌ها بار دیگر کمر تحریم‌ را شکستند/ کک‌سازی در مسیر سبز
خبر بعدی
اصلاح قیمت حامل‌های انرژی تأثیری بر نرخ فولاد ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست