کد خبر: 52901
صنعت
برای اولین بار در کشور صورت گرفت

تولید آرک معدن ۳۶ THدر ذوب‌آهن اصفهان

مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان گفت: پروفیل آرک معدن ۳۶ THبا استاندارد اروپایی برای نخستین بار در کشور به همت متخصصان این کارخانه تولید و ایران بی‌نیاز از واردات این محصول شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به مقاومت بالای آرک معدن ۳۶ TH، این محصول را موجب تأمین یکی از نیاز‌های بخش معادن با عمق و فشار زیاد دانست و گفت: در گذشته عمده آرک‌های معادن وارداتی بود، اما با همت و تلاش در ذوب‌آهن اصفهان از واردات این پروفیل بی‌نیاز شدیم.

وی افزود: آرک‌هایی که در داخل تولید می‌شد نیز با روش‌های غیر ایمن بود که با توجه به خطرات کار در معدن و زلزله خیز بودن کشور، تولید استاندارد این محصول ضرورت بسیار داشت .

مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته نیز آرک ۲۱ Vدر ذوب‌آهن اصفهان تولید شده است، افزود: حدود هفت ماه طراحی آرک معدن ۳۶ THطول کشید که در نهایت بر اساس استاندارد اروپایی و درخواست مشتری به تولید انبوه رسید.

علیرضا مهرابی سرپرست نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان نیز، آرک معدن ۳۶ T را یک محصول کاملاً ایرانی دانست و گفت: طراحی، تکنولوژی و تراش غلتک‌ها در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب‌آهن انجام شد و امیدوارم به زودی آرک‌های TH دیگر نیز در این شرکت تولید شود.

انتهای پیام/

خبر پیشین
سلامتی کارکنان در اولویت‌ برنامه‌های ذوب‌آهن قرار دارد
خبر بعدی
دروازه‌بان فصل گذشته تراکتور ذوب‌آهنی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست