کد خبر: 3031606
معدن
مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت خبر داد

نوسازی ماشین آلات معدنی در دستور کار وزارت صمت

مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۲میزان رشد تولیدات داخلی ماشین آلات معدنی ۱۸ درصد بوده و مجوز واردات ۱۸۰۰ دستگاه نیز صادر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، مهدی حمیدی، مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت با اشاره به آخرین وضعیت نوسازی و تولیدات ماشین‌آلات معدنی در کشور گفت: از برنامه‌های مدنظر وزارت صمت بحث نوسازی‌ و‌تامین ماشین‌آلات معدنی است و در سال ۱۴۰۳ با حمایت تولید داخل و بحث واردات سعی شده است کمبود و کسری ماشین‌آلات را بتوانیم جبران کنیم تا به همین واسطه میزان رشد تولید را در مواد معدنی افزایش دهیم .

وی افزود: از دیگر برنامه‌های راهبردی وزارت صمت، موضوع فرسودگی ماشین‌آلات کشور بوده است و این موضوع عارضه‌یابی و با بررسی‌های انجام شده ماشین‌آلات با توجه به عمر تولید جداسازی و به چند دسته ۰ تا ۵ سال و ۵ تا ۱۰ سال و ۱۰ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۰ و بالای ۲۰ سال تقسیم بندی شدند.

حمیدی در ادامه با تاکید بر اینکه ماشین‌آلاتی با عمر بالای ۲۰ سال در کشور وجود دارد، تصرح کرد: تعداد این ماشین‌آلات به بیش از ۱۵ هزار دستگاه می‌رسد و در همین رابطه برنامه جامع و درستی وجود دارد تا بتوانیم بحث نوسازی ماشین آلات را در دستور کار قرار دهیم و از طریق واردات و تولیدات داخل طی چند سال با برنامه‌ریزی نوسازی صورت پذیرد.

وی در پایان گفت: برهمین اساس میزان رشد تولیدات ماشین آلات داخلی حدود ۱۸ درصد در سال ۱۴۰۲ بوده است که با توجه به بحث واردات این رشد چشمگیر بوده است و نیازها و بحث حمایت از تولید باعث این رشد شده است همچنین تعداد مجوز هایی که در سال ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ برای واردات ماشین‌آلات صادر شده غیر قابل توصیف است و حدود ۱۸۰۰ عدد دستگاه در سال ۱۴۰۲ مجوز واردات صادر شده است.

منبع: فولادبان

خبر پیشین
فروش ارز با نرخ توافقی عملیاتی می‌شود
خبر بعدی
تأمین تجهیزات بخش قلب درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست