کد خبر: 1110903
صنعت
حمیدرضا فولادگر:

رفع مشکلات صنعت فولاد باید در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود

رئیس هیأت مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: تامین پایدار مواد اولیه، انرژی، زیر ساخت ها و فن آوری ها نوین مهم‌ترین چالش‌های صنایع فولادی کشور هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، در حاشیه اولین کنگره بین‌المللی تحول، تعالی و توسعه زنجیره ارزش فولاد، رئیس هیأت مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، به برخی چالش های پیش روی حوزه های فولاد و معدن کشور اشاره کرد.

فولادگر مهم‌ترین چالش‌هایی که صنایع فولادی کشور با آن رو به رو هستند را مربوط به تامین پایدار مواد اولیه، انرژی، زیر ساخت ها و فن آوری ها نوین عنوان کرد و گفت: دست اندرکاران صنایع فولادی باید با اتخاذ استراتژی ها و سند های راهبردی صحیح، راه حل های این مشکلات را پیدا کنند. در این صورت موجبات رشد و توسعه مناسب صنایع فولادی فراهم شده و آینده آن تضمین می شود.
وی افزود: صنایع فولادی پر مصرف، صنایع فولادی با روش تولید قوس الکتریکی و به طور کلی مصرف کنندگان گاز بیشترین ضرر و آسیب را دیده اند. با این حال باز هم لازم است قیمت انرژی به قیمت واقعی خود نزدیک شود و با صنایع پر مصرف برخورد شود. منابع گاز کشور ما محدود است، بنابراین مصرف بهینه و صرفه جویی آن باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس هیأت مدیره گل‌گهر سیرجان افزود: تأمین پایدار سنگ آهن و ورود تکنولوژی‌های جدید از اقدامات دیگری است که باید در صنعت فولاد کشور پیگیری شود. در زمینه سنگ آهن نیز معادن ما محدود است و باید از معادن و مواد اولیه با عیار و غنای بیشتر استفاده و نسبت به اکتشاف، فرآوری و بهره مندی از منابع جدید اقدام کنیم.

فولادگر همچنین گفت: ذوب آهن اصفهان با تجربه ترین و از بزرگترین واحدهای فولادی کشور است و با بهره مندی از نیروی انسانی ماهر و تجربیات ارزشمند خود، قادر به حل مشکلات و عبور از تنگناهای موجود است.
وی افزود: در شرایط موجود فولادسازهایی که با روش کوره بلند تولید می کنند مانند ذوب آهن اصفهان از نظر دسترسی به انرژی با مشکلات و چالش های خاص خود برای تولید رو به رو هستند . این شرکت که از زیرساخت های مناسب برخوردار است، با استفاده از فن آوری های نو و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر به بهره وری مناسب می رسد.

رئیس هیأت مدیره گل‌گهر سیرجان اضافه کرد: یکی از مشکلات زیرساختی صنایع، موضوع حمل ‌و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی است. صنعت کشور نیز برای سرمایه‌گذاری در زمینه حمل‌ و نقل ریلی آمادگی دارد و از آن جا که ذوب آهن اصفهان تولید کننده ریل ملی در ایران است می تواند با تهاتر و سرمایه گذاری مشترک در این زمینه به سودآوری لازم دست یابد.
وی خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه که هم ‌اکنون در حال تدوین است باید اقدامات لازم برای تجمیع پیشنهادات صنایع از جمله ساماندهی مجوزها، توازن در زنجیره، مدیریت هوشمند انرژی، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، متناسب‌سازی حقوق دولتی و استفاده آن برای توسعه معادن بررسی و لحاظ شود تا شرایط تولید برای صنایع به ‌ویژه صنعت فولاد کشور هموار شود.

انتهای پیام/

خبر پیشین
هفته نامه آتشکار – شماره ۱۳۶۱
خبر بعدی
کاهش ۲۳ درصدی تولید محصولات فولادی در ۹ ماهه امسال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست