کد خبر: 1101804
صنعت
سرپرست دفتر فنی بخش آگلومراسیون ذوب آهن اصفهان:

با نیروهای متخصص در جهت بومی سازی کامل و رفع وابستگی گام های مؤثری برمی داریم

محمد جلال پور منصوری گفت: واحد بهره برداری آگلومراسیون به عنوان یکی از بخش های تولیدی و بهره برداری ذوب آهن اصفهان پیشرو در زمینه زنجیره ارزش فولاد با طرح ریزی یک نظام یکپارچه و سیستماتیک بومی سازی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد جلال پور منصوری سرپرست دفتر فنی بخش آگلومراسیون گفت: واحد بهره برداری آگلومراسیون به عنوان یکی از بخش های تولیدی و بهره برداری ذوب آهن اصفهان پیشرو در زمینه زنجیره ارزش فولاد با طرح ریزی یک نظام یکپارچه و سیستماتیک بومی سازی است. در این راستا کمیته های پشتیبان بومی سازی این بخش مسئولیت انجام مطالعات پشتیبان تطبیقی را برعهده گرفته اند و نتایج به طور منظم بارگذاری می گردد. در این راستا تداوم تولید آگلومره و پشتیبانی از خط تولید و تداوم کار کوره های بلند در این برهه زمانی با وجود تحریم های سخت و ظالمانه باعث شده پشتیبانی و تامین قطعات رزرو و تجهیزات در اولویت قرار گیرند.

در این راستا اقدامات چشمگیری جهت بومی سازی تجهیزات جدید انجام و با روش مهندسی معکوس طراحی و سپس ساخت قطعات توسط ذوب آهن ۸۰ درصد و تعدادی نیز با مشارکت شرکت های داخلی ( ۲۰ درصد ) انجام گرفته و امید است با اتکا به توانمندی نیروهای متخصص در جهت بومی سازی کامل و رفع وابستگی خارجی گام های موثری برداشته شود.

تعدادی از قطعات بومی سازی شده بدین شرح است :

۱- دبل دمپر الکتروفیلترهای EGF , ESP
پس از بهینه سازی سیستم های غبارگیری بخش از نوع مرطوب به نوع الکتروفیلتر، سیستم آب بندی و تخلیه غبار الکتروفیلترها با نام دبل دمپر که توسط کشور کره جنوبی نصب شده بود به روش مهندسی معکوس و حجم سنگین طراحی و نقشه کشی (۵۱۰ نفر ساعت) که مشتمل بر حدود ۹۹ قطعه می شد نقشه های مورد نیاز تکمیل و هم اکنون در مرحله ساخت می باشد.

۲-فن دمنده COOLING AIRFAN
فن دمنده COOLING AIRFAN که توسط کشور آلمان ساخته شده بود با دور کاری ۷۵۰rpm و قطر فن ۲۵۰۰mm با وزن ۹۰۹۰kg وظیفه خنک کردن آگلومره تولیدی آگلوماشین ۴ را بر عهده دارد برای اولین بار با همکاری شرکت منگان درسال ۱۴۰۱ ساخته شد.

۳-روتور مکنده EGF آگلوماشین ۴
فن مکنده آگلوماشین ۴ با دور ۱۵۰۰rpm و وزن ۱۳۰۰۰kg و قطر ۳۰۰۰mm توسط کشور آلمان ساخته شده بود و فرآیند پخت آگلومره تحت تاثیر عملکرد این تجهیز می باشد. عدم تامین این تجهیز باعث توقف خط تولید میگردید و با توجه به شرایط خاص فن که فرکانس طبیعی سیستم پایین تر از دور نامی بوده و باعث ایجاد ارتعاشات در مکانیزم میگردد لذا طراحی آن بسیار خاص بود. در نهایت این تجهیز مهم با همکاری شرکت منگان برای اولین بار در کشور در سال ۱۴۰۰ طراحی و ساخته و بر روی مکنده نصب و بهره برداری گردید.

۴- ویبراتور سرند با تیپ JR608 و JR806 که توسط کشور آلمان ساخته شده بود با همکاری شرکت دنده تراش اسپادانا با موفقیت ساخته و نصب گردید.
۵- ساخت نیم بوش مخصوص کوره های پلی زیوس.-
۶- ساخت گیربکس های مختلف هیوسانگ.

انتهای پیام/

خبر پیشین
۹۵ درصد از تجهیزات مورد نیاز کک سازی ذوب آهن اصفهان بومی سازی شدند + فیلم
خبر بعدی
اتصال داکت‌های غبارگیر به الکتروفیلتر دیماسوس آگلوماشین یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست