کد خبر: 1101002
بورس
نگاهی به بازار بورس

ریزش ۵۶ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز ۵۶ هزار و ۸۱۹ واحد ریزش کرد و به عدد یک میلیون ۵۹۰ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پی اعلام سیاست‌های رئیس‌کل جدید بانک مرکزی و عقب‌نشینی قیمت دلار در بازار آزاد رو به کاهش نهاد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۵۶ هزار و ۸۱۹ واحد به رقم یک میلیون و ۵۹۰هزار و ۴۹۵ واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۱۱ هزار و ۶۷۴ واحد به رقم ۴۶۹ هزار و ۷ واحد رسید.ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس به بیش از ۵ میلیون و ۸۸۵ هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از ۱۵.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۲۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۸ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز معاملاتی قبل ۳.۴ درصد عقب نشستند این دو شاخص با معیار هموزن ۲.۴ درصد کاهش یافتند.
شاخص آزاد شناور ۳.۱ درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس ۴ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲.۷ درصد عقب‌نشینی کرد.
امروز نمادهای فولاد مبارکه، گل‌گهر، ملی‌مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرملو، پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.
در فرابورس ایران شاخص کل امروز با ۲۹۰ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۱۲۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۹۴ هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه فرابورس ۳۷۹ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۶.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۹۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
با این حساب ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از ۱۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید.
امروز نمادهای بیمه پاسارگاد و سنگ آهن گهرزمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان و فولاد غدیر ایرانیان به ترتیب بیشتری اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود نشان داند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ابلاغیه بورس کالا درباره تغییر نرخ پایه ارزی متوقف شد
خبر بعدی
خودتحریمی چالش اصلی حوزه معدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست