کد خبر: 1122200
صنعت
رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران مطرح کرد

مقاطع فولادی در خدمت مدولار سازی ساختمان‌ها

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، صنعت ساختمان در کشورمان از جمله صنایعی است که رشد و توسعه آن پویایی بخش‌های گوناگون را رقم می‌زند، در این زمینه تعامل بین طراحان سازه و تولید کنندگان آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا ساختمان‌ها استاندارد ساخته و تحویل داده شوند. حامد ضیایی رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری ذوب ۲۴ به تشریح اهمیت این رویکرد پرداخته است.

حامد ضیایی گفت: ایران دهمین کشور تولید کننده فولاد در دنیا محسوب می‌شود و محصولات تولیدی آن مطابق با استانداردهای جهانی است و همچنین از قیمت رقابتی برخوردار است و از سوی دیگر به دلیل مزیت‌هایی مانند بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و کارخانه‌های دارای قدمت، کشورمان عزیزمان در دو بُعد کمی و کیفی پتانسیل‌های خوبی در زمینه ساخت سازه های فولادی و صادرات آن به اقصی دنیا دارد.

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران در خصوص مدولارسازی ساختمان‌ها نیز تصریح کرد: از طریق تعامل و هم افزایی مستمر بین فولادسازان، طراحان سازه، تولیدکنندگان سازه و همچنین برنامه ریزی مشترک می‌توان مدل ملی ساختمان که شامل استفاده از مقاطع فولادی بهینه برای ساختمان سازی است را پیاده سازی کرد. در این صورت فولاد سازان مقطع فولادی لازم را تولید کرده، طراح بر آن اساس طراحی می‌کند و تولیدکننده سازه نیز برنامه ریزی ساخت را بر همان اساس انجام می‌دهد و از این رهنمون هموطنان عزیزمان ساختمان های ایمن،کیفی و با قیمت مناسب را تحویل می گیرند.

وی افزود: ساخت و ساز ایمن لزوماً نیاز به صرف هزینه بیشتر ندارد و با مدولارسازی ساختمان‌ها و تطبیق ساخت و ساز با مناطق جغرافیایی از طریق طراحی و استفاده از مقاطع فولادی بهینه، امکان کاهش قیمت تمام شده وجود دارد.

ضیایی ادامه داد: تولید تیرآهن بال پهن نورد شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان قطعاً ارتقاء کیفیت و سرعت ساخت سازه را افزایش می دهد و همان طور که اشاره شد از طریق تعامل با بخش مختلف می توان سایز و تناژ مورد نیاز را محاسبه نمود و بر اساس یک تعریف مشترک، مدل ملی ساختمان را طراحی کرد و در این زمینه ما آماده همکاری با ذوب آهن اصفهان هستیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران اظهار داشت: متأسفانه در قانون جهش تولید مسکن بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها که مجریان احداث مسکن هستند، حضور ندارند اگر در ارکان این قانون از کارشناسی انجمن‌های ذی‌ربط در بخش ساختمان استفاده شود نتایج خوبی حاصل می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که قطع شدن انرژی در صنعت فولاد طی سال جاری چه میزان از سهم تولید را در بخش سازه‌های فولادی کاهش داده و چه تبعاتی در پی داشته است نیز گفت: به طور متوسط در هفته دو روز قطعی انرژی داشتیم که این موضوع آسیب‌های زیادی را به تولید وارد کرد و افت تولید ۳۵ درصدی را رقم زد که با توجه به هزینه‌های ثابت، زیان‌هایی را برای تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف به وجود آورد و لذا نیاز است مسئولان برای تامین پایدار انرژی صنایع فولادی، برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند.

با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان ساخت و سازهای آینده باید از چه شاخص هایی تبعیت کنند نیز از جمله سایر سئوالات بود که ضیایی چنین پاسخ داد: در انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران با تأکید بر تدوین و توسعه استاندارد ساخت و نصب سازه فولادی با همکاری سازمان استاندارد، آموزش به روز استاندارد تولید سازه فولادی به واحدهای تولیدی سازه در کشور، ساخت سازه‌های فولادی در کارخانه‌های معتبر مطابق قانون و مبحث دهم مقررات ملی ساختمان، آموزش مستمر پرسنل تولید در کارخانه‌های ساخت سازه، همکاری تنگاتنگ با انجمن علمی سازه‌های فولادی ایران در زمینه طراحی سازه‌های فولادی و استفاده بیشتر از مقاطع نورد شده کارخانه‌ای مانند H به جای تیر ورق جهت کنترل‌های بهتر سازه، تلاش می‌کنیم ساخت و ساز ایمنی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

خبر پیشین
صعود تیم فوتبال ۱۵سال ذوب‌آهن به لیگ‌برتر نونهالان کشور
خبر بعدی
عقب‌نشینی ۱۵۷۱ واحدی شاخص بورس تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست