کد خبر: 1093003
صنعت
­وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

رشد ۴/۹ درصدی بخش صنعت در نیمه نخست ۱۴۰۱

­وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در 6 ماه نخست امسال بخش صنعت کشور رشد ۴/۹ درصدی داشته که ار سال ۹۷ تاکنون بی سابقه بوده است.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: رشد بخش صنعت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منفی، ۹۹ حدود ۹ دهم درصد و در سال ۱۴۰۰ سه درصد بوده است.
وی اضافه کرد: رشد تولید بنگاه‌های بورسی صنعتی و معدنی که نیمی از تولید کشور را در اختیار دارد آبان ماه امسال ۶ و نیم درصد بوده و این پنجمین ماه متوالی است که رشد این شرکت‌ها بالای ۵/۸ درصد ثبت می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یعنی تیر ماه امسال رشد این شرکت‌ها ۵/۸ درصد، مرداد ۶/۲ درصد، شهریور ۶/۷ درصد و مهر امسال ۷ درصد بوده که با احتساب رشد ۶/۵ درصدی در آبان امسال، پنجمین ماه متوالی این رشد ثبت می‌شود.
فاطمی امین گفت: صادرات صنعتی کشور نیز در هشت ماه امسال، ۱۷ درصد رشد داشت در حالی‌که تورم روند کاهشی دارد یعنی با آغاز روند کاهشی تورم در نیمه دوم سال گذشته، در اسفند ۱۴۰۰ تورم به ۱/۳درصد رسید، اما در اردیبهشت و خرداد امسال به دلیل حذف ارز ترجیحی تورم به ۱۲/۳ درصد رسید.
وزیر صمت افزود: شاید برای عده‌ای سئوال باشد که با وجود کاهش روند تورم، چرا آثار آن در زندگی مردم دیده نمی‌شود؟ که باید گفت: پنجمین سال متوالی است که تورم سالانه بالای ۳۰ درصد داریم که با حذف ارز ترجیحی به تدریج در حال کاهش است.
وی ادامه داد: تنها راه نجارت اقتصاد کشور، تولید است و اگر بخواهیم توزیع ثروت و درآمد در کشور اصلاح شود راه حل آن تولید است.
انتهای پیام/
خبر پیشین
تاکنون ۴۰۰۰ بازنشسته فولاد وام ۱۵ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند
خبر بعدی
بورس کالا در ۹ ماهه امسال، رکورد کل سال ۱۴۰۰ را شکست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست