کد خبر: 1070206
فرهنگی و اجتماعی
برای پنجمین سال پیاپی

کتاب سال فولاد (۱۴۰۱) منتشر شد

کتاب سال فولاد ایران به عنوان مرجع کاربردی صنعت و بازار، به بررسی جامعی از وضعیت زنجیره فولاد ایران و جهان پرداخته است و تحلیل آماری دقیقی از وضعیت بازار فولاد ایران در همه بخش‌های آن از تولید تا قیمت ارائه می‌دهد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، کتاب سال فولاد ایران (ویژه سال ۱۴۰۱) که با همفکری تحلیلگران و کارشناسان برای پنجمین سال متوالی تدوین شده است، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل بازار فولاد را در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهد و با ترسیم روند بازار فولاد به وسیله آمار موثق و گزارش‌های دقیق به شما قدرت تحلیل می‌دهد.
آنچه در کتاب سال فولاد منتشر شده است:

کتاب سال فولاد ایران که برای پنجمین سال متوالی به فعالان و جامعه فولاد ارائه می‌شود در ۹ فصل به بررسی آماری و تحلیلی وضعیت زنجیره فولاد در ایران و جهان پرداخته است.

✔️فصل نخست این کتاب راهنما، گزارش مقایسه‌ای تولید، واردات، صادرات و مصرف زنجیره فولاد ایران است.

✔️فصل دوم به تولید اختصاص یافته و شامل روند ماهانه تولید محصولات زنجیره فولاد، ضریب بهره‌برداری تولید در زنجیره فولاد و سهم هر شرکت در تولید فولاد ایران است.

✔️فصل سوم، صادرات و واردات زنجیره فولاد را رصد کرده است. فصل صادرات و واردات شامل روند سالیانه حجم صادرات و واردات فولاد، ارزش وزنی و دلاری صادرات و واردات فولاد، سهم صادرات از تولید هر محصول فولادی و مقاصد صادراتی محصولات زنجیره فولاد ایران است.

✔️فصل چهارم موضوع قیمت را مورد بررسی قرار داده و مباحثی از قبیل گزارش مقایسه‌ای روند قیمت داخلی و جهانی محصولات فولادی و شاخص‌های قیمتی بین مواد اولیه و محصولات زنجیره فولاد را دربر می‌گیرد.

✔️فصل پنجم کتاب تحت عنوان بورس در بخش‌های مختلف به روند ماهیانه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا، گزارش مقایسه‌ای حجم عرضه‌ها و معاملات فولاد در بورس کالا، گزارش مقایسه‌ای قیمت عرضه‌ها و معاملات فولادی در بورس کالا، نحوه فروش محصولات فولادی و سهم عرضه در بورس کالا و وضعیت سهام شرکت‌های فولادی در بورس اوراق بهادار پرداخته است.

✔️فصل ششم واحدهای فعال و طرح‌های در حال احداث زنجیره فولاد (فولاد میانی، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و…) را معرفی کرده است.

✔️فصل هفتم به فولاد جهان اختصاص یافته که شامل گزارش مقایسه‌ای کشورهای برتر تولیدکننده فولاد جهان در ۵ سال اخیر، پیش بینی تقاضای فولاد جهان، چالش‌های بازار جهانی فولاد در سال ۲۰۲۱ و چالش‌های صنعت فولاد ایران در سال ۱۴۰۰ است.

✔️فصل هشتم لیست شرکت‌های تولیده فولاد در ایران را به تفکیک محصول و ظرفیت در خود جای داده است.

✔️فصل نهم به گزارش عملکرد شرکت‌های فعال زنجیره فولاد اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
رشد تولیدات معدنی در سال ۱۴۰۰
خبر بعدی
معامله بیش از ۹ میلیون تن انواع محصول در بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست