کد خبر: 1070901
معدن
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

سهم ناچیز شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش معدن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور فقط ۴۴۴ شرکت دانش بنیان معدن و صنایع معدنی در بین هفت‌هزار و ۶۴ شرکت دانش‌بنیان کشور و سهم ۶درصدی، بسیار ناچیز برای بخشی است که مشکلات کار در آن زیاد است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، وجیه الله جعفری در رویداد توسعه زیست‌بوم نوآوری «دموماین» اظهار کرد:  فقط ۴۴۴ شرکت دانش بنیان معدن و صنایع معدنی در بین هفت‌هزار و ۶۴ شرکت دانش‌بنیان کشور وجود دارد که سهم ۶درصدی، بسیار ناچیز برای بخشی است که مشکلات کار در آن زیاد است.

وی افزود: در بخش معدن به‌خصوص در قسمت اکتشافات با مشکلات متعددی مواجه هستیم که یکی از آنها نبود دانش فنی کافی است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: باید با توسعه ارتباطات، شبکه سازی، شناسایی و معرفی افراد و شرکت‌های دانش‌بنیان به بسترسازی بپردازیم تا خروجی آن توسعه اقتصادی کشور باشد.

وی ادامه‌ داد: در حوزه اکتشافات به دلیل ریسک بالای کار، شرایط با دو حوزه دیگر یعنی استخراج و فرآوری متفاوت است.

جعفری گفت: در موضوع ماشین‌آلات معدنی، مباحث قیمتی و استخراج بهینه، در کنار مسائل فنی و ایمنی بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: امروز ۱۱ هزار معدن در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از آنها معادن کوچک‌مقیاس هستند، اما شاید بتوان با تامین تجهیزات مناسب و متناسب این ذخایر را اقتصادی کرد.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: حُسن معادن کوچک، وجود آنها در مناطق محروم است که با راه‌اندازی آنها می‌توان به اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از این مناطق اقدام کرد و این بسترسازی بر عهده ایمیدرو است.

وی تاکید کرد: ایمیدرو به‌دنبال اشتغالزایی، توسعه معادن و استفاده بهینه از ذخایر و نیروی انسانی است که یک راه تحقق این مهم از طریق رویدادهای اینچنینی است.

میرزا بیان کرد: ایمیدرو وظیفه بسترسازی را از طریق تامین مالی و ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بر عهده دارد.

انتهای پیام/

 

خبر پیشین
ملوان یک- ذوب‌آهن یک| چهارمین تساوی این‌بار در انزلی
خبر بعدی
تیرآهن بال پهن ۳۰ درصد وزن سازه را سبک‌تر می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست