کد خبر: 111702
صنعت
معاون اقتصادی استانداری اصفهان:

مشکل مواد اولیه ذوب آهن را در حد توان رفع می‌کنیم

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در جریان آخرین وضعیت از  مشکلات ذوب آهن در عرصه مواد اولیه نیستم اما در حد توان استان از این صنعت حمایت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴،  امیررضا نقش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با مدیریت جدید ذوب آهن هنوز جلسه‌ای نداشتیم اما در جهت رفع مشکلات آنها هر گونه کمک و حمایتی درون استانی باشد، کوتاهی نخواهیم کرد.

وی به بیشترین علل موانع تولید استان اشاره کرد و افزود: ۴۲ درصد موانع تولید بعلت مسائل بانکی بوده که امروز به صفر رساندیم، ۱۳ درصد مشکلات و موانع تولید با تامین اجتماعی ثبت شده، ۱۲ درصد از امور مالیاتی و  ۲۶ درصد در راستای آب، برق، گاز و تامین زمین است.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان به تشکیل کمیته تسهیلات طرح رونق تولید در استان اشاره کرد و گفت: طرح های نیمه تمام بسیاری داریم که برای به بهره‌‌برداری رساندن آن ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت در نظر گرفته شده است که در حال پرداخت است و باعث اشتغالزایی  زیادی می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌دنبال بهره‌برداری از ۸۲ طرح نیمه تمام صنعتی شاهد اشتغالزایی بالای ۲ هزار نفر در اصفهان خواهیم بود.

نقش از سه طرح سرمایه‌گذاری خارجی با مشارکت کشورهای مثل ترکیه و تایوان، چین و افغانستان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در راستای ساخت خودروی برقی و فرش با مبلغ ۳۵ میلیون دلار دیده شده است.

وی ادامه داد: همچنین دو پروژه بزرگ تولید کاغذ از کربنات کلیسم و ضایعات سنگ با سرمایه گذاران خارجی داریم و دو طرح را هم تا پایان سال در حال رایزنی هستیم که نزدیک به یک میلیارد دلار است.

نقش گفت: یک هزار و ۶۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی اکنون بالای ۶۰ درصد رشد فیزیکی دارند که در کار گروه تلاش شده حمایت‌های بانک‌ها را برای این طرح‌ها جلب کنیم.

وی با اشاره به هماهنگی و نظارت بر وضعیت بانک‌ها و ارائه تسهیلات تعهدی و یارانه‌ای و استفاده از تبصره ۱۸ منابع بانکی برای کمک به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام استان، افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هستند و ما نیز پس این مهم را مرتب رصد و پیگیری می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استان یکی از مهمترین اهداف ما است، ابراز کرد: پیش نیاز هر ایجاد اشتغالی تسهیل در جذب سرمایه گذار است؛ از این رو نتیجه پیگیری‌هایی که می‌توان انجام داد، اشتغال و رشد اقتصادی مد نظر دولت یعنی تا ۸ درصد است که استان اصفهان نیز باید به تناسب کشور رشد اقتصادی را در سال ۱۴۰۱ به این میزان برساند.

نقش با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذاران مشوق‌های سرمایه گذاری در دستور کار داریم، درباره تسهیل در جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز اظهار کرد: مرکز فعالیت‌های خارجی استان در اداره کل اقتصاد و دارایی فعال است تا از جمله طرح‌های اولویت دار استان را به زبان‌های زنده دنیا عرضه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تسهیلات طرح رونق تولید طرح‌های نیمه تمام بالا است، گفت: ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت استان در ۴۵ روز اخیر بوده که درصد خیلی کمی از این مبلغ سرمایه در گردش است اما واحدهای نیمه تمام می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و این در حال پرداخت است؛ پرونده‌ها تشکیل شده و با حضور عالی‌ترین مقام بانک در جلسه مصوب می‌شود.

نقش با بیان اینکه این تسهیلات برای ۸۲ طرح تولیدی تخصیص داده شده است، اضافه کرد: اگر این طرح‌های تولیدی بین سه تا ۹ ماه آینده به بهره برداری برسند برای حدود ۲۲۰۰ نفر در استان اصفهان اشتغال ایجاد می‌شود که بیشتر این واحدها در زمینه تولیدلامپ، موتور برقی، صنایع پایین دستی شیمیایی پروپیلن، لوله‌های آبیاری، نخ و پوشاک، ماشین سازی و صنایع غذایی و تولید شیر و گوشت است.

وی با بیان اینکه هفتگی حدود ۴۰ تا ۵۰ پرونده در کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید بررسی می‌شود، اظهار کرد: کارخانه‌هایی در استان وجود دارد که به دلیل نبود نقدینگی و مشکلات کارگری در سال‌های اخیر تعطیل شدند اما خوشبختانه با پیگیری دو کارخانه بزودی فعالیت خود را مجدد آغاز خواهند کرد که از جمله آنها کارخانه تن ماهی سیکارو تا یک ماه آینده و شرکت لبنیات خوش طعم پس از هشت سال تا بهار سال آینده به چرخه تولید باز می‌گردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان درباره دریافت تسهیلات بدون ضامن برای کارمندان و بازنشستگان ابراز داشت: با وجود اینکه این موضوع در حوزه فعالیت معاونت استانداری نیست اما عین مصوبه دولت باید اجرا شود و در این باره با بانک‌های استان نیز هماهنگ شده که به همه دستگاه‌های اجرایی برای معرفی پرسنل همکاری کنند؛ البته برخی بانک‌ها محدودیت‌هایی را مطرح می‌کنند اما این دستور مستقیم رئیس جمهور است و باید انجام دهند و در سال آینده قابل حل است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
رکورد تولیدی جدید ذوب‌آهن اصفهان در بخش فولادسازی
خبر بعدی
ریل ذوب آهن اصفهان، با کیفیت تر از ریل هند، ترکیه و چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست