کد خبر: 102401
معدن
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مردم در معادن بزرگ سهیم می‌شوند/ ایجاد اشتغال در هر استان متناسب با ظرفیت‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هدف این است که اشتغال در هر منطقه متناسب با ظرفیت پیش‌بینی و طراحی شود، گفت:  مردم شهرها و استان‌های مختلف کشور باید از معادن مناطق خود بهره ببرند و در آن سهیم باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سید رضا فاطمی امین اظهار کرد: دولت سیزدهم عدالت را به عنوان موضوعی محوری در دستور کار خود قرار داده است و ما به دنبال این هستیم که در هر اقدامی عدالت را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: مردم شهرها و استان‌های مختلف کشور باید از معادن بزرگ مناطق خود بهره ببرند و در آن سهیم باشند. پس از معدن زابل، معدن کرور در کرمان دومین معدنی است که در کشور مردم سهامدار آن می‌شوند و یکی از شرایط مزایده این بود که بخشی از سهام تا ۴۰ درصد به مردم واگذار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع خام فروشی تصریح کرد: برای جلوگیری از خام فروشی، برداشتن معافیت مالیاتی مدنظر است، ضمن اینکه تاکید ما بر این است که در منطقه‌ای که معدن وجود دارد فرآوری نیز در همان جا انجام شود.

وی در همین زمینه ادامه داد: هدف این است که اشتغال در هر منطقه متناسب با ظرفیت پیش‌بینی و طراحی شود تا مطمئن شویم که سرمایه‌گذاری به سمت خواسته مردم که همان ایجاد فرصت شغلی متناسب با مناطق است فراهم می‌شود.

فاطمی امین ادامه داد: به همه استان‌ها تعهد دادیم که تا پایان امسال اولویت‌های سرمایه گذاری برای هر شهرستان متناسب با اینکه اشتغال مناسبی را در بحث سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود، طراحی می‌کنیم.

امروز با حضور وزیر صمت، عملیات اجرایی معدن مس کرور عنبرآباد در جنوب کرمان آغاز شد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ذوب‌آهن حریف کاشانی‌ها نشد
خبر بعدی
«میلگرد» پرفروش‌ترین محصول ذوب‌آهن در آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست