کد خبر: 81403
صنعت
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران:

استراتژی سیاست‌گذاران باید سرمایه‌گذاری روی زیر ساخت‌های تولید فولاد کشور باشد

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: تولید فولادهای خاص در دنیا بسیار مورد توجه است و ایران نیز باید برای تولید این محصولات دارای ارزش افزوده بالا برنامه ریزی عملیاتی داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، اردشیر سعد محمدی اظهار کرد: زمانی می‌توانیم در صادرات عملکرد موفقی داشته باشیم که میزان تولید و قابلیت مصرف داخلی آن بیشتر از ۶۰ درصد باشد، اگر کشورها مطلع شوند که محصولی روی زمین مانده است،جنس را با نازل‌ترین قیمت ممکن خریداری می‌کنند.

وی افزود: تولید فولادهای خاص در دنیا بسیار مورد توجه است و کشور ایران نیز باید برای تولید این محصولات دارای ارزش افزوده بالا برنامه ریزی عملیاتی داشته باشد تا در رقابت جهانی بتواند موفق ظاهر شود.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران تصریح کرد: میزان مصرف سرانه رو به کاهش است و از ۲۴۲ کیلوگرم به حدود ۲۰۰ کیلوگرم رسیده است. این آمار نشان می‌دهد نه تنها بازار داخل تقویت نمی‌شود بلکه به نسبت جمعیت روندی کاهشی داشتیم. اگر بازار داخل را از دست بدهیم قطعاً در صادرات نیز نمی‌توانیم موفق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: صنعت فولاد در تابستان به دلیل قطعی برق، آسیب‌های بسیاری را متاسفانه متحمل شد و این موضوع بر تولید، صادرات و سایر بخش‌ها تاثیر گذاشت، در زمستان نیز قطعی گاز را پیش رو داریم آن هم در کشوری که خود دومین تولید کننده گاز است. بنابراین استراتژی سیاست‌گذاران باید سرمایه گذاری روی زیر ساخت‌های تولید فولاد کشور باشد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
فناوری‌های نوین فولاد، در خدمت صنعت ساختمان
خبر بعدی
اتفاقات فوتبال به سود ما رقم خورد/ هواداران صبور باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست