کد خبر: 71203
صنعت
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان

ارزش افزوده صنعت به ۱۰۶ و ۴۳ هزار میلیارد ریال رسید

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ارزش افزوده بخش صنعت در سال 99 نسبت به سال 97 کاهش و به 106 و 439 هزار میلیارد ریال رسید.

سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار داشت: در سال ۹۷ ارزش افزوده صنعت برابر با ۱۰۸ و ۳۳ هزار میلیارد ریال و سال ۹۸ برابر با ۱۰۴ و ۵۳۴ هزار میلیارد ریال و در سال ۹۹ این رقم به ۱۰۶ و ۴۳۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی به استخراج معدن در سه سال متوالی ۹۷ تا ۹۹ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ ارزش افزوده استخراج معدن بالغ بر ۲ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۴۲۵ ریال و ۹۸ به یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۷۵۰ و سال ۹۹ به یک میلیون و ۷۸۵ هزار و ۳۹۸ رسیده است.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: بررسی مشکلات مجتمع پتاس خور، برداشت شن و ماسه در شرق اصفهان، دریاچه نمک و تعرفه صادرات سنگ آهن از مسایل مطرح شده در کارگروه معدن بود.

وی همچنین به اهم اقدامات شاخص در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: بروز شدن تمام پرونده‌ها، حل چالش‌های اساسی استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و رفع مشکلات فعالان اقتصادی  از این جمله است.

قاضی عسگر اضافه کرد: صادرات شیر خشک و استفاده از ظرفیت بازار سوریه و فروش محصولات در بورس و صادرات ریالی و مشکل صادرات فرآورده‌های نفتی از موضوعات بررسی شده در کارگروه تجارت بود.

وی گفت: همچنین در کارگروه صنعت، بررسی نحوه اجرای شیمی پارک در استان و مشکلات صنایع نساجی، فولاد نطنز و پلی اکریل، صنایع پایین دستی فولاد در تامین برق مورد نیاز‌، تولید ایمپلنت، تولید سوزن ریل و لوازم پزشکی کرونایی طرح موضوع شد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان به عملکرد کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی اشاره کرد و گفت: برگزاری ۴۴ جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان،  پیگیری و راه‌اندازی کارگو ترمینال پس از ۱۶ سال توقف،  پروژه هماهنگی و حضور در جلسات کارشناسی تحلیل آمار صادرات و واردات، حضور در جلسات کارشناسی بررسی موانع و مشکلات صادر کنندگان و برگزاری همایش‌های مرتبط با انتخاب صادر کنندگان برتر از این موارد است.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز به استفاده صنعت از تبصره ۱۸ اشاره کرد و بیان داشت: صنعت بالغ بر ۱۳.۹۸ درصد از تبصره ۱۸ استفاده کرده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ذوب آهن اصفهان، گاز فرآیندی حاصل از تولید کک را استفاده می‌کند
خبر بعدی
فرشاد دادفر سرپرست باشگاه ذوب‌آهن اصفهان شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست