کد خبر: 63001
صنعت
مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب‌آهن اصفهان خبر داد

افزایش ظرفیت تولید ریل ذوب‌آهن اصفهان با نصب دستگاه اره و دریل جدید

پروژه ساخت یک‌دستگاه اره و دریل برای افزایش ظرفیت تولید ریل در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن وارد فاز نصب شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد‌امین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: تجهیزات پیشرفته این خط با وجود تحریم‌های سنگین، حدود یکماه پیش وارد شرکت و با راه‌اندازی آن، محدودیت‌ قبلی خط ریل برطرف شد.

وی افزود: از این پس ریل تولید شده در ناحیه Finishing همزمان برشکاری، سوراخکاری و بسته ‌بندی شده و ظرفیت تولید کارگاه ریل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و بر همین اساس صادرات محصول استراتژیک ریل در دستورکار قرارگرفته است.

مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: در بخش بسته‌بندی نیز با تلفیق ایده‌های همکاران مهندسی نورد و تحقیق و توسعه، تجهیزات مربوطه در داخل و خارج کارخانه در حال ساخت بوده و به زودی نصب می‌شوند.

عباس کشتکار مجری پروژه نیز با اعلام تکمیل عملیات ساخت تجهیز فوق توسط یکی از برترین شرکت‌های اروپایی، شروع عملیات نصب را از تاریخ ۲۰ شهریورماه جاری اعلام کرد.

وی گفت: این تجهیز با هزینه تامین حدود ۹۵۰ هزار یورو، از دقیقترین و سریعترین نمونه‌های اره و دریل ریل موجود در دنیا بوده و عملیات نصب آن حدود یکماه برنامه‌ریزی شده است.

مجری پروژه تأکید کرد: عملیات نصب تجهیز فوق با استفاده از توان همکاران تلاشگر مدیریت‌های نورد، برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان، تولید وتوزیع برق و راهبری و نگهداری ‌ماشین‌آلات و با همکاری مدیریت‌های مهندسی و نظارت، مهندسی‌بهره‌ برداری، امور فنی و برنامه‌ریزی تولید و با راهبری و نظارت مدیریت اجرایی‌پروژه‌ها در حال انجام است.

مهران قمی مدیر امور هماهنگی امور مهندسی و نظارت شرکت ذوب‌آهن نیز در این خصوص گفت: با اضافه کردن این دستگاه در خط سمت شمال کارگاه می‌توان ۱۸ شاخه ۳۶ متری را در ساعت برش و به‌صورت همزمان ۶ عدد سوراخ از قطر ۱۶ الی ۴۰ میلیمتر بر روی ریل ایجاد نماید. همچنین عمر تیغه اره و مته های آن ۲ برابر بیشتر از تیغه اره و مته‌های موجود است.

همچنین لازم به ذکر است با نصب اره و دریل جدید پروژه‌ای نیز برای بسته بندی آن بر روی بسترهای پست ۱۶ و ۲۲ تیر آهن کارگاه نورد ۶۵۰ تعریف شده که در حال انجام بوده و درفاز مهندسی است.

گفتنی است نظارت‌عالی و مهندسی طرح با محوریت مدیریت مهندسی و نظارت و فرایند تامین نیز توسط مدیریت خرید تجهیزات و قراردادهای توسعه انجام شده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
چرا کاهش قیمت سنگ‌آهن باعث کاهش قیمت فولاد نمی‌شود؟
خبر بعدی
برنامه ذوب‌آهن برای دریافت مجدد گواهینامه موسسه CARES انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست