کد خبر: 2072904
صنعت
مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان:

تحقیقات بازار به صورت مدون انجام می‌شود

مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان گفت: تحلیل مستمر بازار فولاد (تحلیل بازارهای جهانی و داخلی فولاد و تحلیل وضعیت رقبا ) و انجام تحقیقات بازار به منظور شناخت درست و درک نیاز مشتریان ذوب‌آهن به صورت مستمر انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، در محیط های رقابتی امروز، صادرات به طور قابل توجهی برای رشد و بقاء شرکت ها به یک امر مهم تبدیل شده است و راهی برای ورود به بازارهای بین المللی به منظور گسترش فروش و سود آوری، بهره وری و افزایش اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و توسعه صنایع می باشد . ورود به این بازارها نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی شرکت ایفا می کند از این رو تصمیم گیری در خصوص انتخاب استراتژی صادرات بسیار حائز اهمیت است که به علت وجود متغیرهای مختلف تاثیرگذار بر آن، کاری پیچیده و پویا محسوب می شود و بر افزایش سودآوری از طریق ایجاد مزیت رقابتی پایدار، توسعه بازارهای صادراتی و توسعه سبد محصولات صادراتی همسو با نیاز بازار موثر می باشد.
به مناسبت بیست و نهم مهرماه روز ملی صادرات با محمد نورانیان راد مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
محمد نورانیان راد برنامه صادرات در سال ۱۴۰۲ به منظور دستیابی به استراتژی های شرکت و توسعه سهم بازار را تشریح کرد و گفت: تحلیل مستمر بازار فولاد ( تحلیل بازارهای جهانی و داخلی فولاد و تحلیل وضعیت رقبا )، انجام تحقیقات بازار به منظور شناخت درست و درک نیاز مشتریان، حضور موثر در رویدادها و نمایشگاه های داخلی و بین المللی به منظور ایجاد اثر ماندگار در ذهن مشتریان، رقبا و همکاران، ارتباط رودر رو با مشتری، شناسایی پتانسیل‌های بازار و موقعیت‌ های جدید، فروش مستقیم و شناخت بازار و نیازهای آتی و انجام برندینگ و تبلیغات با همکاری مدیریت روابط عمومی.
وی در خصوص موانع، محدودیت ها و چالش های پیش روی توسعه صادرات نیز اظهار داشت : این مباحث در حوزه صادرات به دو دسته تقسیم بندی می شوند: داخل کشور (مزیت های رقابتی رقبا، بخشنامه های وزارت صمت، صادرات محصولات توسط تجار و بازرگانان از بازار داخلی، نوسانات نرخ ارز، وضع عوارض و مالیات بر صادرات محصولات) و خارج از کشور ( دامپینگ روسیه، جنگ اوکراین، افزایش صادرات محصولات فولادی توسط چین به دلیل رکود داخلی خود، تحریم ها). شناسایی این محدودیت ها در واقع به ما کمک می کند تا کمترین آسیب در مسیر دستیابی به استراتژی ها و اهداف شرکت را داشته باشیم . شایان ذکر است با وجود این محدودیت ها و مشکلات در راستای توسعه سهم بازار حضور در نمایشگاه های بین المللی را تقویت نموده و همچنین انجام تحقیقات بازار به صورت مدون در برنامه وجود دارد که به دنبال اجرای آنها کانال های توزیع در خارج از کشور ایجاد می شود و این امر محقق خواهد شد.
مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این سوال که عملکرد صادرات ذوب آهن در سال های گذشته در مقایسه با سایر شرکت ها چگونه بوده است چنین گفت : عملکرد این شرکت تاکنون  در فرایند صادرکننده نمونه کشور عبارت است از: هفت مرتبه به عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال های ۱۳۸۰- ۱۳۸۵- ۱۳۸۸- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲- ۱۳۹۵-۱۳۹۷، یک بار به عنوان صادرکننده ممتاز در سال ۱۳۹۳ و به عنوان تنها مدال آور ملی صادرات در صنعت فولاد ( بالاترین نشان صادرات کشور) در سال ۱۳۹۹  را کسب نموده است.
در پایان ضمن تبریک روز ملی صادرات به همکاران در مدیریت بازاریابی و فروش شرکت، یادآور می گردد پایداری و موفقیت در دستیابی به اهداف شرکت در شرایط کسب و کار کنونی مرهون زحمات و همت تمامی تلاشگران شرکت ذوب‌آهن اصفهان می باشد.
خبر پیشین
اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ذوب‌آهن اصفهان
خبر بعدی
فولادسازان ملزم به عرضه تمام محصولات در بورس کالا هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست