کد خبر: 1092401
صنعت
معاون تجهیزات مکانیک نورد 350 ذوب آهن اصفهان :

تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان، پازل ساختمان سازی ایمن را در ایران تکمیل کرد

معاون تجهیزات مکانیک نورد 350 ذوب آهن اصفهان گفت: تیرآهن بال پهن این شرکت مزایایی نظیر سبک سازی سازه، مقاومت بالا در برابر وقوع زلزله، طراحی کاربردی تر ساختمان و امکان ساخت بلندمرتبه ها را بدون محدودیت طبقات فراهم می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، احمدرضا طباخیان معاون تجهیزات مکانیک نورد ۳۵۰ در حاشیه برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری ذوب ۲۴ گفت : مجموع تولید میلگردهای آلیاژی و ترمکس در دو کارگاه نورد ۳۰۰ و ۳۵۰ ذوب آهن اصفهان به حدود ۱۱۰۰ تن در هر شیفت می رسد.
وی افزود : این محصولات به دلیل دارا بودن عناصر آلیاژی از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و کاملاً منطبق با استاندارد ۳۱۳۲ ملی ایران (استاندارد اختصاصی تولید میلگرد) می باشند و لذا این محصولات در کنار استفاده در صنعت ساختمان در سدسازی،راهسازی و پل سازی نقش کلیدی دارند.

تیرآهن بال پهن،نماد سازه سبز در ایران
این تلاشگر ذوب آهنی تصریح کرد: استفاده از تیرآهن های بال پهن در ساختمان به جای تیر ورق عملاً نیاز به برشکاری، جوشکاری و صافکاری را از بین می برد و همچنین سازه فولادی پس از تخریب اجزای آن مجدداً ، قابلیت استفاده دارند به همین دلیل نماد سازه سبز نامیده می شود.
طباخیان اظهار کرد : سازه های فولادی به دلیل استحکام مناسب و قابلیت خمشی بیشتر نسبت به تیرورق به هنگام بروز زلزله، مقاومت بسیار بالایی ایجاد می کنند.

معاون تجهیزات مکانیک نورد ۳۵۰ در خصوص تاریخچه تولید محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان گفت : ذوب آهن اصفهان از حدود ۱۵ سال پیش، تولید تیرآهن های بال پهن را آغاز نموده است و هم اکنون نیز این محصول از سایز ۱۴ تا ۳۰ در این کارخانه تولید می شود و همچنین سایزهای ۳۰ تا ۴۰ هم در مرحله طراحی قرار دارند.
وی در خصوص تناژ تولیدی محصولات ارزش افزا نیز اظهار داشت : این محصولات با تنوعی نظیر تیرآهن بال پهن، انواع ریل و… در حدود ۴۰ هزار تن در ماه در کارخانه ذوب آهن اصفهان قابلیت تولید دارند.

طباخیان گفت : ذوب آهن اصفهان از اوایل دهه ۵۰ تیرآهن های بال نیم پهن را تولید کرده و تیرآهن های بال نیم پهن سنگین نیز از سایز ۳۰۰ تا ۵۰۰ نیز به درخواست مشتری در این کارخانه تولید می شوند.
وی گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در کشور از بدو تاسیس تا کنون بر پایه شعار دیرینه با اطمینان بسازید، هیچگاه به دلیل کمیت از ریل کیفیت خارج نشده است و لذا محصولات آن در داخل و خارج از کشور همواره زبانزد مصرف کنندگان هستند. به عنوان مثال تیرآهن بال پهن تولیدی این کارخانه، پازل ساختمان سازی ایمن را در ایران تکمیل کرد زیرا این محصول مزایایی نظیر سبک سازی سازه، مقاومت بالا در برابر وقوع زلزله، طراحی کاربردی تر ساختمان و امکان ساخت بلندمرتبه ها را بدون محدودیت طبقات فراهم می نماید.

انتهای پیام/

خبر پیشین
سازه های فولادی تا ۹۰ درصد قابل بازیافت هستند
خبر بعدی
محصولات ذوب آهن اصفهان، امنیت ساختمان را در برابر زلزله تضمین می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست