کد خبر: 1062804
معدن
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات:

ذخایر سنگ آهن ایران فقط تا ۱۸ سال پاسخگوست

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: حداقل ۱۶۰ میلیون تن سنگ‌آهن برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز داریم که ذخایر کنونی ما تا ۱۸ سال آینده فقط پاسخگوست.
گندله سنگ آهن

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، اردشیر سعدمحمدی اظهار کرد: توسعه بخش معدن در ایران نیازمند تغییر ساختار در چارت مدیریتی و تغییر نگرش در ذهن سیاست‌گذاران کشور است.

وی افزود: با حفاری‌های چند صد هزار متری در سال نمی‌توانیم در بازار موادمعدنی با رقبایی که سالانه میلیون‌ها متر حفاری انجام می‌دهند، رقابت کنیم و نیازمند توسعه اکتشافات معدنی در اعماق هستیم.

مدیرعامل هلدینگ معادن و فلزات تصریح کرد: اگر فرصت موجود برای گرفتن سهم از بازار جهانی را از دست دهیم، به راحتی رقبا جایمان را می‌گیرند بنابراین ناچاریم از تکنولوژی روز دنیا در این رابطه استفاده کنیم.

وی افزود: متولی بخش اکتشافات معدنی در کشور مشخص نیست و هیچ سازمانی اختیار تام و بودجه کافی برای انجام اکتشافات معدنی در اختیار ندارد.

سعدمحمدی گفت: اولین دغدغه در بخش معدن اکتشاف است. در ایران، مرکزی برای ارزیابی اکتشاف نداریم و هر سازمانی از نگاه خود میزان ذخایر را اعلام‌ می‌کند. استرالیا ۵/۱ میلیارد دلار در بخش اکتشاف سرمایه‌گذاری کرده که سرمایه‌گذاری‌های ما در مقایسه با چنین کشورهایی نزدیک به صفر است.

وی افزود: شرکت گلنکور در سال گذشته ۲۲۹ میلیارد دلار گردش مالی داشته که این رقم غیرقابل مقایسه با شرکت‌های ایرانی‌ست.

مدیرعامل هلدینگ معادن و فلزات به این نکته نیز اشاره کرد که در منطقه سریدون یکی از شرکت‌های بزرگ خارجی اعلام کرد که این منطقه ذخیره مس ندارد اما توانستیم با سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی مس، سه میلیارد تن ذخیره مس سریدون‌ کشف کنیم.

وی با اشاره به وضعیت اکتشافات سنگ‌آهن افزود: حداقل ۱۶۰ میلیون تن سنگ‌آهن برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز داریم که ذخایر کنونی ما تا ۱۸ سال آینده فقط پاسخگوست.

سعدمحمدی گفت: اگر قرار است جایگاه معدن ارتقا یابد نیاز به برنامه‌‌ریزی برای انجام اکتشاف وسیع و عمیق داریم.

وی با اشاره به وضعیت ذخایر مس افزود: در دنیا ۸۷۰ میلیون تن مس خالص داریم که سهم ایران ۴۰ میلیون‌تن است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
شرایط ورود نقدینگی به بورس فراهم است اما به یک شرط!
خبر بعدی
کاهش قیمت فولاد زیر سایه رکود جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست