کد خبر: 012303
بورس

نامه رئیس سازمان بورس به وزیر صمت در مورد مصوبه وضع عوارض صادراتی

رئیس سازمان بورس طی نامه‌ای به وزیر صمت، به وضع عوارض بر صادرات فولاد و مواد معدنی و پتروشیمی از ابتدای سال جاری اعتراض و پیشنهاداتی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، رئیس سازمان بورس در نامه خود به وزیر صمت گفته است که بخشنامه وضع عوارض صادراتی باعث «تغییرات قابل توجه در فرآیند کسب‌وکار شرکت‌های سهامی عام تولیدی» می‌شود. مجید عشقی درخواست کرده که با هدف به حداقل رساندن اثرات منفی این بخشنامه، «با در نظرگرفتن ملاحظات بازار سرمایه، مبنای زمانی اخذ عوارض صادراتی حداقل پس از ۳ ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار، تعیین گردد و قیمت مبنای صادراتی فوب ایران از هفته اول دی ۱۴۰۰ به هفته پایانی ۱۴۰۰ تغییر و اعمال گردد».

رئیس سازمان بورس همچنین در نامه خود، تأثیرگذاری مصوبه وضع عوارض صادراتی بر بازار سرمایه را تشریح کرده و گفته است که وضع عوارض بر مبنای قیمت‌های صادراتی کالاها در هفته اول دی ۱۴۰۰، باعث «خدشه‌دار شدن امنیت سرمایه‌گذاری» در کشور می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به وزیر صمت گفته است: «با توجه به طبقه‌بندی بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی شرکت‌های سهامی عام ثبت شده در فهرست کالاهای مشمول عوارض، به نظر می‌رسد این موضوع در کوتاه و میان‌مدت بر روند معاملات اوراق بهادار در بازار سرمایه (سهام و بورس کالا) آثار منفی قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و از آنجا که تعداد بسیار زیادی از سرمایه‌گذاران با توجه به افزایش قیمت جهانی کالاها در اسفند سال گذشته، اقدام به انجام معاملات نموده‌اند، لذا تصویب قیمت پایه منتهی به هفته اول دی ۱۴۰۰، موجبات خدشه‌دار شدن امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم می‌نماید».

انتهای پیام/

خبر پیشین
قدردانی رئیس قوه قضائیه از اقدامات شفاف سازی در بورس
خبر بعدی
انتشار گزارش مجموعه چالش‌ها و پیشنهاد‌های کلان بخش معدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست